آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

اولاند: ایران در پایان دادن به بحران سوریه نقشی تعیین کننده دارد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با رئیس جمهور کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر نقش تعیین کننده و واسطه ایران در پایان دادن به بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، فرانسیس اولاند رئیس جمهور فرانسه در دیدار حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در حاشیه مجمع سازمان ملل گفت ایران نقش تعیین کننده ای در ایجاد یک راه حل سیاسی در سوریه خواهد داشت.

وی در حالی به نقش حیاتی ایران در حل بحران سوریه و ایجاد ثبات در منطقه اشاره کرد که دوباره موضع کشورش در قبال بشار اسد را تکرار کرد و افزود: احتمالاً اسد نمی تواند بخشی از این آینده سیاسی باشد.

فرانسه اولین حملات هوایی خود علیه داعش در سوریه را آغاز کرده است ولی اعتقاد دارد هنوز می توان با یک عامل واسطه مثل ایران با راه حل سیاسی، بحران سوریه را فرو نشاند. اولاند در این دیدار با ابراز تاسف از حادثه منا در مراسم حج و کشته شدن حجاج ایرانی بر این نکته تاکید کرد که این حادثه نباید باعث تنش میان روابط ایران و عربستان شود.

گفتنی است بیش از ۱۶۹ زائر ایرانی در حادثه رمی جمرات جان خود را از دست دادند و ۲۹۸ نفر نیز همچنان مفقود هستند. رهبر انقلاب از دولت عربستان خواست مسئولیت این حادثه را پذیرفته و رسماً عذرخواهی کند.

حجت الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار با فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه به توافق هسته ای میان ایران و ۱+۵ اشاره و تصریح کرد: همه طرف ها باید تلاش و به تعهدات خود عمل کنند تا این توافق به خوبی عملیاتی و پایه های آن مستحکم شود.

روحانی موقعیت خاص جغرافیایی، قطب ثبات و امنیت، مرکزیت انرژی و نیروی انسانی توانمند و تحصیل کرده ایرانی را پایه های مناسبی برای گسترش روابط دانست و گفت: ایران از توسعه روابط و همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با فرانسه استقبال می کند.

 

اخبار سیاست خارجی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------