آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

بیانیه پاریس درباره دیدار ظریف - فابیوس



دیدار ظریف - فابیوس

بیانیه پاریس درباره دیدار ظریف - فابیوس

وزارت امور خارجه فرانسه در مورد دیدار ˈمحمدجواد ظریفˈ وزیر امور خارجه ایران با ˈلوران فابیوسˈ همتای فرانسوی وی که در پاریس انجام شد، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه فرانسه سه شنبه شب با انتشار این بیانیه اعلام کرد که طرفین در این دیدار در باره مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 و چشم انداز نشست آتی که قرار است پنجشنبه و جمعه در ژنو برگزار شود، گفت وگو کردند.

بر اساس بیانیه، وزارت امور خارجه فرانسه ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات شاهد پیشرفت باشد.

ظریف و فابیوس همچنین در باره بحران سوریه گفت و گو و وزیر امور خارجه فرانسه به همتای خود تاکید کرد که پاریس همواره خواهان یک انتقال سیاسی در سوریه است و اینکه کنفرانس ژنو 2 باید در زمینه تشکیل یک دولت انتقالی با قدرت کامل به توافق دست یابد.

در بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه همچنین آمده است که در این دیدار توسعه مناسبات دو جانبه مورد تاکید قرار گرفت و وزیر امورخارجه فرانسه به همتای ایرانی خود خاطر نشان ساخت که فرانسه آماده کار کردن و همکاری با مقامات جدید ایران است.

/ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------