آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

شرط رئیس‌جمهور فرانسه برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران



اخبار,اخبارسیاست  خارجی ,رئیس‌جمهور فرانسه

 

اخبار سیاست  خارجی  -  شرط رئیس‌جمهور فرانسه برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران

اظهارات رئیس جمهور فرانسه درباره مذاکرات هسته ای ایران، بازداشت سه تبعه افغان در ایران به اتهام تلاش برای پیوستن به داعش، پیش بینی وزیر نفت ایران از آینده قیمت های جهانی نفت، تلاش ایران برای کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت و نگرانی رسانه های اسرائیلی از کنترل حوثی ها بر یمن، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، اظهارات رئیس جمهور فرانسه درباره موضوع هسته ای ایران، از روز گذشته تاکنون در شماری از مطبوعات و رسانه ها بازتاب داشته است. روزنامه «تایمز اقتصادی» هند می نویسد فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در آستانه دور جدید مذاکرات هسته ای ایران گفته کشورش در موضع خود مبنی بر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای استوار است. وی گفته: «اگر بیانیه روشنی از سوی ایران مبنی بر رها کردن تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای وجود نداشته باشد، توافقی در کار نخواهد بود». با این حال، اولاند اشاره کرده که ایران در تلاش برای برقراری ثبات در عراق و سوریه، شریک غرب به شمار می رود.

خبر بازداشت سه فرد در راه پیوستن به گروه تروریستی داعش توسط ایران، موضوع دیگری است که مورد توجه برخی رسانه ها قرار گرفته است. خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» می نویسد نیروهای نظامی ایران، سه تبعه افغان را که قصد پیوستن به گروه داعش را داشته اند، بازداشت کرده اند. این افراد که قصد داشته اند با گذر از ایران به عراق بروند، توسط نیروهای مرزبانی ایران بازداشت شده اند. محل بازداشت این افراد، شمال غرب ایران گزارش شده است. اسپوتنیک اشاره می کند که از سوی دیگر، سپاه پاسداران نیز اعضای یک هسته تروریستی را در جنوب شرق ایران بازداشت کرده اند.

دیدگاه وزیر نفت ایران درباره چشم انداز قیمت های جهانی نفت، موضوعی است که مورد توجه سایت خبری «بیزنس اینسایدر» قرار گرفته است. این سایت می نویسد از دید وزیر نفت ایران، قیمت جهانی نفت طی چند ماه آینده بین 60 تا 90 دلار در نوسان خواهد بود. در این مطلب به نقل از بیژن نامدار زنگنه آمده است: «پیش بینی می شود که قمیت نفت در ماه های آتی به 60 تا 90 دلار خواهد رسید». زنگنه در ادامه در بیان راهکارهای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت، گفته تنها ابزاری که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) می تواند از آن استفاده کند، کاهش میزان عرضه است.

در همین زمینه، خبرگزاری «یونایتد پرس اینترنشنال» از تلاش ایران برای کاهش وابستگی اقتصاد خود به نفت سخن گفته است. این خبرگزاری می نویسد سخنگوی دولت ایران گفته انتظار دارد در سال آینده، سهم درآمدهای نفتی در اقتصاد کشور به حدود 30 درصد کاهش پیدا کند. به گفته محمد باقر نوبخت، سهم درآمدهای نفتی در نظر گرفته شده در بودجه سال آینده کشور، حدود یک سوم کاهش پیدا کرده است. وی همچنین اشاره کرده که دولت در حال حاضر در تلاش است تا با دو پدیده تورم و رکود مقابله کند. یونایتد پرس اشاره می کند که بر اساس توافق هسته ای ژنو، فروش نفت ایران به یک میلیون بشکه در ماه محدود شده است.

در نهایت، در میان دیگر مطالب، سایت خبری اسرائیلی «آروتز شوا» با انتشار مطلبی نسبت به احتمال کنترل کامل یمن توسط «شبه نظامیان طرفدار ایران» ابراز نگرانی کرده است. این سایت می نویسد در حال حاضر، شبه نظامیان طرفدار ایران به تهدیدی واقعی برای دولت یمن تبدیل شده اند. در این مطلب به نقل از فرماندار یکی از مناطق مرکزی یمن آمده احتمال کنترل منافع حیاتی دولت در این مناطق، از جمله میدان های گازی و نفتی و همچنین سیستم انتقال برق وجود دارد. این مقام یمنی ضمن طرح ادعای حمایت ایران از این گروه، گفته آن ها پس از به دست گرفتن کنترل پایتخت، درصدد تصرف دیگر مناطق یمن هستند.

 

  اخبار سیاست  خارجی  - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------