آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اغاز مذاکرات ایران و آمریکا برای نگارش متن برجام



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,,مذاکرات ایران و1+5

 سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی از ساعت 9 و 30 به وقت محلی - 12 به وقت تهران - مذاکره با همتای امریکایی خود وندی شرمن را برای ادامه نگارش متن توافق جامع آغاز کردند

وندی شرمن که از روز نخست این دور از مذاکرات - پنج شنبه - در وین حضور داشته در تماسی تلفنی با جان کری گزارش کاملی از روند مذاکرات را به وزیر خارجه امریکا داده است.

عراقچی و روانچی روز پنج شنبه با همتایان اروپایی، روس و چینی خود به طور جداگانه دیدار و درباره روند نگارش متن توافق جامع رایزنی کردند.

همزمان با نشست معاونان وزیران خارجه ایران و امریکا، تیم های کارشناسی هم کار بر روی ضمائم را ادامه می دهند. این گفت و گو ها به ریاست حمید بعیدی نژاد و استفان کلمنت انجام می شود.

نشست عمومی با معاونان وزیران خارجه کشورهای 1+5 آغازگر برنامه های هیات مذاکره کننده ایران در ششمین دور از مذاکرات برای نگارش متن توافق بود. این نشست به ریاست عراقچی و اشمید انجام شد.

ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه امریکا شب گذشته گفت که «مسائل باقی مانده در راه رسیدن به توافق عبارتند از دسترسی و زمان بندی کاهش تحریم ها در قبال اجرای اقدامات متقابل هسته ای از سوی ایران.»

وی افزود: «مبنای کار، همانطور که ایرانی ها هم قبول کرده اند، چارچوب مورد توافق در لوزان است و بر آن اساس، مذاکره کنندگان در حال برگردان محورهای موجود در این بیانیه به جزئیات مربوط به دسترسی ها و بخش سیاسی توافق هستند.»

 

اخبار  سیاست  خارجی  -  ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------