آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

هيلاري کلينتون: از اوباما در توافق هسته اي حمايت مي کنم



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,هیلاری کلینتون

به نظرم این گام، نخستین گام مهم و تلاشی در جهت گذاشتن سرپوش (مهار) بر برنامه تسلیحاتی اتمی ایران بود.

هیلاری کلینتون نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دمکرات و وزیر خارجه پیشین این کشور مدعی شد: این توافق (وین )به منزله نخستین گام مهم در مهار برنامه سلاح های اتمی ایران بود.

به گزارش صدا و سیما به نقل از رویترز؛کلینتون در تجمعی انتخاباتی گفت:در رابطه با ایران من از توافق رئیس جمهور حمایت می کنم. به نظرم این گام، نخستین گام مهم و تلاشی در جهت گذاشتن سرپوش (مهار) بر برنامه تسلیحاتی اتمی ایران بود. من در آن زمان به عنوان وزیر خارجه ائتلافی را ایجاد کردم که به تحریم های بین المللی منجر شد و در شورای امنیت سازمان ملل درباره آن رای گیری شد.

وی افزود:این کار دشواری بود اما منافع خود را نشان داد.ما توانستیم ایرانی ها را مجبور کنیم که برنامه اتمی خود را به روی بازرسی ها بگشایند. لازم بود که این موضوع راتقویت و قانونی کنیم. اینکه چگونه این موضوع قانونی شود، اثربخشی آن هم بهتر خواهد بود. لازم است که به موضوعات بدی که در رابطه با ایران در جاهای دیگر از جمله تروریسم،تهدید اسرائیل،حمایت حزب الله و حماس دارد،توجه کنیم.

وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت: مشکلات زیادی وجود دارد.اما ما در اینجا باید ببینیم چگونه آنها را کاهش دادیم؟ آیا من بایستی این توافق را در رابطه با برخورد با این مشکلات که به منزله ایجاد سرپوش (مهار) بر برنامه اتمی ایران بود، ترجیح دهم یا نه؟ این برای ما بهتر است که برای سالها از حرکت آنها به جلو و به طرف بمب اتمی جلوگیری کنیم تا با برخی اقدامات خطرناک تر درمنطقه مقابله کنیم.

به نظرم ما کارهای زیادی می توانیم انجام دهیم و انجام خواهیم داد.اگر ما روشی محسوس برای مقابله با مشکلاتی که در جهان داریم در پیش گیریم و با ارزش های خود آنها را به پیش ببریم این کار صورت خواهد گرفت.


 اخبار سیاست خارجی  -  صدا و سیما

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------