آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

سه خطای بزرگ نامزدهای جمهوریخواهان در عرصه سیاست خارجی



سایت امریکایی "ووکس" مناظره انتخاباتی تلویزیونی اخیر نامزدهای جمهوریخواه را "خشن" و "بی ادبانه" قلمداد کرده است. این سایت اشاره کرده که این بار در عدم حضور "دونالد ترامپ" نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه در رقابت های انتخاباتی سایر نامزدهای آن حزب فرصت یافتند تا نظرات خود را بیان کنند.این سایت در ادامه از نظرات بیان شده نامزدهای حزب جمهوریخواه در حوزه سیاست خارجی به عنوان بدترین نظرات یاد کرده و در این باره به سه مورد اشاره می کند.

اخبار,اخبار سیاست  خارجی  ,رقابت های انتخاباتی آمریکا


 سایت امریکایی "ووکس" مناظره انتخاباتی تلویزیونی اخیر نامزدهای جمهوریخواه را "خشن" و "بی ادبانه" قلمداد کرده است. این سایت اشاره کرده که این بار در عدم حضور "دونالد ترامپ" نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه در رقابت های انتخاباتی سایر نامزدهای آن حزب فرصت یافتند تا نظرات خود را بیان کنند.

به گزارش خرداد، این سایت در ادامه از نظرات بیان شده نامزدهای حزب جمهوریخواه در حوزه سیاست خارجی به عنوان بدترین نظرات یاد کرده و در این باره به سه مورد اشاره می کند:

 

اخبار,اخبار سیاست  خارجی  ,رقابت های انتخاباتی آمریکا


1-تد کروز می خواهد در سطح گسترده تری داعش را بمباران کند: او گفت که همان کاری که در جنگ خلیج فارس انجام شد و 1.100 جنگنده در روز بمباران را انجام می دهند می توانند برای نابود کردن داعش مورد اجرا قرار گیرند. او با تمسخر گفت که امروز اوباما فرمان روزانه پرواز 15 تا 30 جنگنده را صادر کرده است. استدلال کروز نسبتا ساده است. او می گوید همان طور که نیروی هوایی امریکا توانست در جریان عملیات طوفان صحرات اقدامات شدید را علیه ارتش آن زمان عراق انجام دهد امروز هم می تواند اقدامات مشابه را در قبال داعش تکرار کند. این در حالیست که مبارزه علیه داعش از نظر نظامی کاملا متفاوت است. در حمله علیه عراق، جنگنده های امریکایی می توانستند تانک های ارتش عراق را هدف حملات خود قرار دند. اکنون امریکا با شرایط جنگی کاملا متفاوتی مواجه است گروه های شبه نظامی از نوع داعش خود در درون جمعیت  مردم عادی در مناطق شهری پنهان می کنند. کروز توجه ندارد که ایده هایش سبب کشته شدن صدها هزار غیر نظامی می شود و امریکا در آن صورت مشمول ارتکاب جنایات جنگی طبق کنوانسیون ژنو خواهد شد.

اخبار,اخبار سیاست  خارجی  ,رقابت های انتخاباتی آمریکا


وعده مارکو برای لغو برجام: او اظهار کرد که در اولین روز ریاست جمهوری اش در صورت پیروزی توافق هسته ای با ایران را لغو خواهد کرد و تصمیمی تازه را اتخاذ می کند. او گفت که به سایر کشورها می گویم که یا می توانند با ایران معامله کنند و یا با امریکا. جای تردیدی وجود ندارد که روبیو از مخالفان سرسخت توافق هسته ای بوده است. او به طور فعال علیه برنامه اقدام مشترک موضع گیری کرده است و یکی از نخستین سناتورهای امریکایی بوده است که با انتشار بیانیه ای توافق بعمل آمده میان ایران و طرفین عضو گروه 1+5 را محکوم کرد. با این حال، در شرایط کنونی، به نظر می رسد روبیو به نتایج توافق بی توجه است. اکنون ایران با خارج کردن 25 هزار پوند از اورانیوم با درصد غنای پایین خود از کشور موافقت کرده است. هم چنین قرار است دو سوم سانتریفیوژهای آن کشور تحت نظارت سازمان ملل متحد قرار گیرند. مهم تر از همه توافق کمک کرده است تا مسیر ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته ای احتمالی موقف شود و دائما برنامه هسه ای اش تحت نظارت های بین المللی قرار گیرد. لغو توافق نامه از سوی روبیو تنها سبب می شود تا ایران برنامه  هسته ای را بدون نظارت بین المللی شدت بخشد.
 

اخبار,اخبار سیاست  خارجی  ,رقابت های انتخاباتی آمریکا


3-وعده جب بوش درباره اقدامات که اکنون اوباما خود در حال انجام آن است: جب بوش در اظهاراتش از ضرورت نابودسازی داعش گفت. او هم چنین اشاره کرد که امریکا باید به کردها اسلحه بدهد تا بتوانند علیه دعش بجنگند. او گفت ما باید تعامل بیش تری با رهبران قبایل سنی داشته باشند. جب بوش مدت ها مدعی بود که استراتژی متفاوتی را برای مبارزه علیه داعش اتخاذ خواهد کرد اما آن چه گفت دقیقا همان کارهایی بود که نیروهای امریکایی در دوران ریاست جمهوری اوباما در حال انجام آن بوده اند و علاوه بر حملات هوایی برای کمک رسانی به شبه نظامیان کرد در عرصه میدانی در استان انبار با قبایل سنی همکاری کرده اند و به هر دو طیف برای مبارزه علیه داعش اسلحه داده اند. هم چنین کردها از تانک های موشک های ضد تانک و مهمات امریکایی از آگوست سال 2014 میلادی تاکنون بهره مند شده اند.


  اخبار سیاست  خارجی    -  خرداد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------