آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

وزیر خارجه مقدونیه: بحران منطقه راه حل نظامی ندارد/موج مهاجرت ها فراتر از ظرفیت یك كشور



 اخبارسیاست  خارجی,خبرهای سیاست  خارجی,وزیر خارجه مقدونیه

وزیر خارجه مقدونیه بر لزوم پایان دادن به بحران منطقه خاورمیانه تاكید كرد و گفت: تا كنون مذاكرات زیادی انجام شده و نتایج حاكی است كه این بحران راه حل نظامی ندارد.

به گزارش ایرنا، نیكولا پوپوسكی روز دوشنبه در نشست خبری مشترك با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص مشكلات مهاجران به اروپا افزود: مقدونیه یكی از كشورهایی است كه در كریدورهای اصلی مهاجرت قرار گرفته و تنها مرز مهاجران برای رسیدن به اروپا است.


وی با بیان این كه دو میلیون انسان كمتر از یك سال آواره شده اند، اظهار داشت: بحران مهاجران در اروپا یكی از مهم ترین موضوعات و بسیار فراتر از ظرفیت و قابلیت كشور مقدونیه است و تنها راه حل آن، اجرای نتایج كمیسیون اتحادیه اروپا است به این معنا كه باید كنترل مرزی و سیستم كاملی جهت مشخص كردن مهاجران داشته باشیم.


پوپوسكی یادآور شد: چرا كه برخی از مهاجران، آوارگان جنگی نیستند و مقصودشان از مهاجرت برای دستیابی به شرایط بهتر است. آوارگان باید به عنوان پناهنده شناسایی و بر اساس قوانین اروپایی در میان كشورهای اتحادیه اروپا تقسیم شوند. یك كشور به تنهایی نمی تواند مشكل را حل كند.
وی اضافه كرد: واقعیت این است طیف گسترده ای از مردم سوری، افغانی و عراقی در اروپا پخش شده اند كه به دنبال رسیدن به شرایط بهتر و امنیت بیشتر هستند.
وزیر خارجه مقدونیه ادامه داد: تاكنون مذاكرات بسیاری انجام شده و نتایج به دست آمده حاكی از آن است كه این بحران، راه حل نظامی ندارد و برای حل آنها باید بحران را در خاورمیانه و سایر مناطق پایان داد. این موضوع هدف بیشتر كشورهای اروپایی و موضع ما در قبال سوریه و سایر تنش های موجود است.

**سفارت مقدونیه در تهران گشایش می یابد
نیكولا پوپوسكی در بخش دیگری از این نشست خبری با قدردانی از مهمان نوازی طرف ایرانی به ظرفیت های گسترده همكاری دو كشور اشاره كرد و گفت: در حوزه روابط فرهنگی، گردشگری و تبادلات اقتصادی مسائل مهمی هستند كه می توانیم با یكدیگر همكاری داشته باشیم.


وی با اشاره به امضای قرارداد همكاری فرهنگی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اظهار داشت: این قرارداد برنامه های همكاری چهار سال آینده دو طرف را تدوین می كند.


وزیر خارجه مقدونیه با بیان این كه قصد داریم روزهای فرهنگی ایران را در مقدونیه جشن بگیریم، تاكید كرد: می خواهیم سفارت مقدونیه را در تهران باز كنیم تا دسترسی بیشتری برای سفر به تهران فراهم كنیم.


پوپوسكی مسائل و چالش های پیش روی منطقه خاورمیانه و بالكان را از محورهای گفت و گوهای خود با ظریف ذكر كرد و گفت: حتما در خصوص تغییراتی كه در این حوزه ها اتفاق می افتد رایزنی هایی خواهیم داشت.

 اخبار سیاست  خار جی  -  ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------