آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

دولت آمریکا: شرکت‌ها از ترس فساد مالی به ایران نمی‌روند نه از ترس تحریم‌ها



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای سیاست  خارجی,تجارت  با ایران

آمریکا «دیگر دسترسی ایران به اموالش را مسدود نکرده و هیچ کشوری را هم به چنین کاری تشویق نمی‌کند».

معاون وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه، با حضور در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت که این کشور هیچ سدی برای تجارت قانونی با ایران ایجاد نمی‌کند.
 
به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، آدام ژوبین، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا برای اطلاعات مالی و مبارزه با تروریسم ابراز اطمینان کرد که از زمان کاهش تحریم‌ها علیه ایران، این کشور توانسته است حساب‌های جدید بانکی در سراسر جهان باز کند، به میلیاردها دلار از دارایی‌های خود دست یابد و صادرات نفت خود به اروپا را به میزان نصف دوره تحریم‌ها افزایش دهد.
 
ژوبین همچنین با اعلام اینکه آمریکا «دیگر دسترسی ایران به اموالش را مسدود نکرده و هیچ کشوری را هم به چنین کاری تشویق نمی‌کند»، افزود: اگر این کار را بکنیم، انگیزه ایران برای اجرای مفاد توافق کاهش می‌یابد و چنین امری به اعتبار ما در عرصه بین‌المللی لطمه خواهد زد.

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا، نگرانی شرکت‌ها و بانک‌های غربی از معامله با ایران به دلیل تحریم‌های مرتبط با برنامه موشکی، حمایت از تروریسم و سیاست های مخرب منطقه‌ای این کشور گفت: شرکت‌های خارجی بیشتر از فساد در ایران نگرانند و این ایران است که باید با انجام اصلاحات مشخص، فضای امنی را برای تجارت فراهم کند.»
 
با وجود اینکه مقام‌های دولتی آمریکا در هفته‌های گذشته اعلام کرده اند که مانعی را در برابر تجارت شرکت‌های خارجی با ایران ایجاد نخواهند کرد، اما ایران کماکان امکان معاملات دلاری را ندارد.

آدام ژوبین روز چهارشنبه بار دیگر با تاکید بر ممنوعیت کلیه مراودات تجاری میان اشخاص آمریکایی و ایران گفت: «ایالات متحده هیچ قولی به ایران برای دسترسی به سیستم مالی آمریکا نداده و هیچ اراده ای هم برای این کار ندارد.»
 
هفته گذشته ایالات متحده آمریکا، فرانسه آلمان و بریتانیا بیانیه‌ای را برای تشویق بانک‌ها و شرکت‌های تجاری به ورود به بازار ایران صادر کردند.

 محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه خواستار اقدام عملی غرب برای استفاده ایران از منافع برجام شد.

با وجود ایفای تعهدات مندرج در برجام از سوی ایران و لغو یا تعلیق بخش بزرگی از تحریم‌های بین‌المللی و یک‌جانبه علیه تهران، بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی بین‌المللی کماکان از ورود به بازار این کشور اجتناب می‌کنند.

 این نهادها، عمدتا نگرانی از مواجهه با تحریم‌های غیرهسته‌ای آمریکا علیه ایران را به عنوان دلیل عدم معامله با این کشور توصیف می‌کنند.
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------