آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

شمخانی: تعیین نظام حکومتی سوریه فقط در صلاحیت مردم این کشور است



 اخبارسیاست  خارجی  ,خبرهای سیاست  خارجی, شمخانی

ارتشبد سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه که برای شرکت در اجلاس سه‌جانبه وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه به تهران سفر کرده است بعدازظهر پنج‌شنبه با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این دیدار شمخانی به عنوان مقام عالی هماهنگ کننده  اقدامات سیاسی، نظامی و امنیتی ایران با سوریه و روسیه اظهار کرد: لازم می‌دانم از سیاست‌ها و اقدامات شجاعانه ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور فدارسیون روسیه برای پشتیبانی موثر از مقابله همه‌جانبه با تروریسم در سوریه  قدردانی کنم.

علی شمخانی در این دیدار با اشاره به افزایش پیچیدگی‌های سیاسی، امنیتی و نظامی در بحران سوریه که تداوم رنج و کشتار مردم این کشور را به‌دنبال دارد اظهار کرد: نحوه  مواجهه و روند تاثیرگذاری آمریکا و هم‌پیمانان غربی و منطقه‌یی‌اش بر موضوع بحران در سوریه  نشان می‌دهد که هدف آنان صرفا ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی و انجام نمایش‌های رسانه‌ای و دیپلماتیک برای تحت تاثیر قرارد دادن افکار عمومی به نفع اهداف سیاسی و انتخاباتی است.

او ضرورت حفظ وحدت سرزمینی حاکمیتی سوریه و تامین حقوق احاد اقوام و مذاهب در این کشور در چارچوب قانون اساسی مورد وفاق را خاطرنشان کرد و افزود: برگزاری اجلاس سه‌جانبه وزیران دفاع ایران، روسیه و سوربه نشان‌دهنده اراده خلل‌ناپذیر سه کشور برای مقابله همه‌جانبه با تروریسم تکفیری و حامیان آنان و تداوم حمایت از دولت قانونی و مردم مظلوم سوریه برای ایجاد ثبات و امنیت در این کشور است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تقبیح برخی اظهارات و اقدامات مداخله‌جویانه که با ندیده گرفتن حقوق قانونی مردم سوریه برای تعیین سرنوشت خود به‌دنبال  تحمل اراده و خارجی به مردم این کشو ر هستند اظهار کرد: هیچ‌کس به غیر از مردم سوریه صلاحیت تعیین نظام حکومتی و حاکمان این کشور را نداشته و باید همه تلاش‌ها معطوف به فراهم آوردن شرایط لازم به منظور ایجاد فضای این و سالم انتخاباتی برای تعیین آینده سوریه شود.

شمخانی همکاری نزدیک، تاثیرگذار و رو یه گسترش سه کشور و جریان مقاومت را اصلی‌ترین عامل شکست و انهدام قابل توجه شبکه تروریسم در منطقه عنوان کرد و افزود: جامعه بین‌المللی می‌بایست با شناخت این واقعیت، ضمن همراهی و پشتیبانی از تلاش پرهزینه ایران، سوریه و روسیه همه ظرفیت‌های خود را برای تنبیه و محدودسازی کشورهایی که با پشتیبانی‌های آشکار و پنهان به ارتقا‌ی توان تروریسم تکفیری کمک می‌کند بسیج کند.

وی با تاکید بر تداوم تلاش جاری به منظور جایگزین کردن گفت‌وگوهای سیاسی طرف‌های سوری به جای تداوم جنگ و خون‌ریزی افزود: متاسفانه برخی کشورها، گفت‌وگو های سیاسی را تبدیل به عملیات تاخیری به منظور تداوم پشتیبانی از گروه‌های تروریستی برای جبران شکست‌های سنگین در مقابل  ارتش و گروهای مقاومت مردمی کرده‌اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر ضروت افشای تحرکات گسترده برخی کشورها که به‌دنبال بازسازی گروه‌های تروریستی تحت عناوین جدید و وارد کردن آن‌ها به روند مذاکرات سیاسی هستند اظهار کرد: پذیرش این روند معادل فرهم کردن امکان فعالیت قانونی برای گروه‌های تکفیری به منظور ایجاد ارتش مجهز تروریستی و توسعه اقدامات خشونت‌بار در سراسر جهان است.

ارتشبد سرگئی شویگو ، وزیر دفاع فدارسیون روسیه نیز در این دیدار با تشکر از ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری اجلاس سه‌جانبه وزاری دفاع ایران، روسیه و سوریه اظهار کرد: مقابله همه جانبه با تروریسم وظیفه‌ای بین‌المللی است که باید همه کشورها برای ایجاد جهانی امن‌تر در آن مشارکت داشته باشند.

او با ابراز خرسندی از گفت‌وگوها و هماهنگی‌های انجام شده در اجلاس تهران اظهار امیداواری کرد که برگزاری این اجلاس موجب افزایش همکاری سه کشور در روند مقابله موثر با تروریسم و براقراری امنیت و ثبات پایدار در سوریه شود.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------