مجموعه حوادثی که سال ها پیش در پایتخت اتفاق افتاد



اخبار,اخبار حوادث

متهم جنایت کردکوی به گرگان فرستاده شد

‌‌‌‌‌پدر فرناز نوعروس مقتول، پیرامون زندگی فرزند و دامادش حقایقی را بیان کرد. به دنبال قتل نو عروس تهرانی که پنجشنبه گذشته در کردکوی به طرز فجیعی به دست همسر جوانش صورت گرفت دیروز محمد افشاری پدر مقتول حقایقی را در مورد زندگی متهم به قتل و مقتول در اختیار اطلاعات گذاشت.افشار در این مورد گفت: چنگیز از چند سال قبل با برادر فرناز همکلاس بود. آن‌ها در دانشکده فنی دانشگاه تهران تحصیل می‌کردند. چنگیز گاهی اوقات همراه پسرم به منزل ما می‌آمد در همین رفت و آمدها چنگیز به فرناز علاقه‌مند شد و گفت تصمیم دارد با او ازدواج کند. من پس از تحقیق متوجه شدم فرناز نیز به چنگیز علاقمند است به همین جهت مانع این کار نشدم ولی چون خوشبختی فرناز برایم مهم بود برای تحقیق بیشتر در مورد خانواده چنگیز به زادگاهش رفتم.

 

ازدواج با عشق

آن دو در تیرماه سال‌جاری ازدواج کردند من در این مدت علاقه زیادی به چنگیز پیدا کردم و او را مثل پسر خودم دوست داشتم. حتی چون آن‌ها برای سکونت خود نتوانستند خانه‌ای اجاره کنند من طبقه دوم خانه‌ای را که پسرم در آنجا زندگی می‌کند، در اختیارشان گذاشتم. شدت علاقه این زن و شوهر برای ما نمونه بود. آنها یک زن و شوهر کامل و خوشبخت بودند. چنگیز تصمیم گرفت برای دیدن پدر و مادرش به کردکوی برود لذا موضوع را با فرناز در میان گذاشت. فرناز هم تصمیم گرفت همراه با چنگیز به آنجا برود. به همین جهت روز هشتم شهریور ماه آن دو همراه با برادر کوچکتر چنگیز به کردکوی رفتند. چند روز پس از رفتن آنها به کردکوی دخترم با من تلفنی تماس گرفت و گفت در اینجا به ما خیلی خوش می‌گذرد ولی چون مرخصی نداریم قصد داریم به تهران بازگردیم.

 

دخترم افزود چون در اینجا اتوبوس کم است به محض اینکه اتوبوس پیدا کنیم به تهران باز می‌گردیم. بعد از این تماس تلفنی دیگر اطلاعی از آن‌ها نداشتیم تا اینکه روز پنجشنبه به ما خبر دادند چنگیز با 17 ضربه تبر فرناز را به قتل رسانده است. با شنیدن این خبر که برای خانواده غیرمنتظره بود همه ما شوکه شدیم. خبرنگار ما از کردکوی می‌نویسد: مهندس چنگیز سردارزاده که متهم به قتل همسر جوان خود است از سوی مقامات قضای دستگیر شد و پس از تحقیقات مقدماتی به دادسرای گرگان فرستاده شد. هنوز انگیره جنایت روشن نشده است . متهم در بازجویی‌های مقدمانی گفت: من و همسرم فرناز زن و شوهر خوشبختی بودیم. ما با هم تصمیم گرفتیم دست به خودکشی بزنیم به همین جهت من ابتدا او را با تبر کشتم سپس به قصد کشتن خود سیم برق را به دست‌هایم وصل کردم ولی به علت قطع برق نقشه‌ام عملی نشد.صبح دیروز جسد فرناز که برای معاینه به اداره پزشکی قانونی گرگان منتقل شده بود پس از صدور جواز دفن به افشاری پدر مقتول تحویل داده شد. تحقیقات از سوی مقامات انتظامی و دادگستری ادامه دارد.

 

استفاده از طب سنتی، یک پزشک خارجی را به دادسرا کشاند

استفاده از طب سوزنی ریه بیمار را سوراخ کرد و کارش به جراحی رسید.بیمار ایرانی از پزشک خارجی به دادسرای تهران شکایت کرد. یک پزشک خارجی که برای معالجه یک ایرانی از طب سوزنی استفاده کرده بود بنابر شکایت بیمارش تحت تعقیب قرار گرفت. چند روز قبل یک مرد ایرانی علیه یک پزشک خارجی که در ایران طبابت می‌کند به دادسرای تهران شکایت کرد. مرد ایرانی در شکواییه‌ خود اظهار داشته است: مدت‌ها از درد پهلو رنج می‌بردم. به یکی از پزشکان خارجی که در ایران طبابت می‌کند و گفته می‌شد به طب سوزنی وارد است مراجعه کردم. پزشک خارجی قرار گذاشت مرا از طریق طب سوزنی معالجه کند. وی معالجه خود را از طریق طب سوزنی شروع کرد ولی بعد از مدتی متوجه شدم که از ناحیه ریه ناراحت هستم. هنگامی که به پزشک متخصص مراجعه کردم معلوم شد که بر اثر فرو کردن سوزن ریه‌ام پاره شده است. ناچار تحت عمل جراحی قرار گرفتم و با خرج زیادی که کردم توانستم کمی بهبودی یابم. اکنون از پزشک خارجی به اتهام انجام کاری که تخصص ندارد شکایت دارم.شکایت این مرد ایرانی جهت رسیدگی و تحقیقات بیشتر به شعبه یک اداره آگاهی ارجاع شد و مامورین آگاهی نیز دو روز قبل پزشک خارجی را که متخصص امراض عمومی است جهت تحقیقات به آگاهی احضار کردند.

 

افسرقلابی در شهرری به دام افتاد

مردی که با پوشیدن لباس شهربانی از مردم اخاذی می‌کرد توسط ماموران کلانتری شهرری شناخته و دستگیر شد.این مرد که حسن اشراقی نام دارد، در میدان پهلوی شهرری هنگامیکه از راننده‌ای اخاذی مي‌کرد توسط ماموران کلانتری شناسایی و قبل از فرار دستگیر شد. حسن اشراقی لباس سروان شهربانی را بر تن کرده بود و در بازرسی بدنی چندین گواهینامه رانندگی از وی بدست آمد. حسن اشراقی پس از تنظیم پرونده روانه دادسرای تهران شد.

 

اسیدپاشی و 10 ماه زندان برای یک دختر

شعبه 5 دادگاه جنایی مرکز دختری را به جرم اسیدپاشی به 10 ماه زندان محکوم کرد.صبح دیروز دادگاه شعبه 5 جنایی مرکز دختر 23 ساله‌ای را به جرم پاشیدن اسید بر روی دوست پسرش به 10 ماه زندان محکوم کرد. این دختر متهم بود که در مهرماه سال 2535 بر اثر اختلافی که با دوست پسرش داشت، بر روی وی اسید پاشید.دختر که مرضیه نام دارد پس از این‌که دوست پسرش از ازدواج با وی خودداری کرد و حتی به وی پیشنهاد کرد که طبق خواسته‌های وی عمل کند بر روی پسر اسید پاشید و وی را مجروح کرد. به دنبال شکایت دوست پسر مرضیه که در یک دیسکوتک کار می‌کند، ماموران مرضیه را بازداشت کردند. مرضیه 5 ماه در بازداشت موقت به سر برد ولی پس از 5 ماه رضایت دوست پسرش را به‌دست آورد و با قید کفیل از زندان آزاد شد. صبح دیروز دادگاه شعبه 5 دادگاه جنایی مرکز مرضیه را به 10 ماه زندان جنحه درجه دو محکوم کرد.

 

جسد زن تنها در آپارتمان

جسد زن جوانی داخل آپارتمانش در خیابان اسکندری پیدا شد. دیروز شخصی به نام خالقی به مامورین کلانتری یک اطلاع داد که از داخل یکی از آپارتمان‌های واقع در خیابان آیزنهاور بوی تعفن به مشام می‌رسد و گویا شخصی در آنجا فوت شده است. ماموران به محل حادثه رفتند و با جسد زن جوانی روبرو شدند. جسد ماهرخ افشاری جهت معاینه و تعیین علت قتل با خودشکی به پزشکی قانونی منتقل شد.

 

دعوای خریدارو فروشنده

فروشنده‌ای از خریدار به شورای داوری شکایت کرد و صبح روز بعد از توافق و پایان دعوا، خریدار درگذشت.شاکی در شکایت خود آورده بود: خریداری برای خرید خانه‌ام که برای فروش اعلان کرده بودم، مراجعه کرد. وی بعد از دیدن خانه ام را پسندید و مبلغی به عنوان قولنامه به من داد. قرار شد پس از چند روز دیگر به محضر برویم. در این گیرو دار خریدار از من خواست که خانه را تحویلش دهم من هم کلید خانه را به او دادم. شاکی افزوده است: خریدار قبل از اینکه معامله را قطعی کنیم خانه مرا اجاره داد و از خرید خانه هم طفره می‌رود.پرونده‌ای در این مورد در شورای داوری حوزه 6 تشکیل شد و برای رسیدگی به پرونده، فروشنده و خریدار به شورای داوری فراخوانده شدند و در شورای داوری پس از اظهارات طرفین و میانجیگری اعضای شورا خریدار و فروشنده توافق کردند که فروشنده مبلغی را که به عنوان قولنامه گرفته است پس بدهد و مستاجر نیز برای صاحب اصلی خانه بماند. پس از آشتی و توافق میان دو طرف دعوا صبح روز بعد خریدار بطور ناگهانی درگذشت.

 

 روزنامه قانون

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------