21 سارق و كيف قاپ پايتخت در دام پليس(+عکس)



اخبار,اخبار حوادث,21 سارق و كيف قاپ پايتخت

اخبار حوادث - 21 سارق و كيف قاپ پايتخت در دام پليس


ماموران پليس آگاهي در چند عمليات جداگانه 21 سارق و كيف‌قاپ حرفه‌يي را كه از خودروها سرقت مي‌كردند شناسايي و دستگير كردند. همزمان با وقوع چند مورد سرقت‌هاي مشابه «كيف‌قاپي داخل خودرو» كه طي آن گروهي از سارقان به شيوه شكستن شيشه يا تخريب در صندوق عقب خودروهاي پارك شده اقدام به سرقت مي‌كردند، موضوع در دستور كار اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

 

با بررسي پرونده شكايت تعدادي از شكات و مالباختگان مشخص شد كه تمامي اين افراد پس از مراجعه به مراكز مالي و تجاري به ويژه شعبات بانكي و صرافي‌ها مورد سرقت قرار گرفته و سارقان در فاصله زماني كوتاهي كه مالباختگان كيف حاوي اموال خود را در داخل خودرو گذاشته و براي دقايقي خودروهاي خود را ترك كرده‌اند اقدام به سرقت كرده‌اند.

 

با توجه به دلايل به دست آمده كارآگاهان اطمينان پيدا كردند كه سارقان در سرقت‌هاي خود ابتدا به شيوه زاغ‌زني اقدام به شناسايي مالباختگان در مراكز مالي و اقتصادي كرده و پس از تعقيب آنها و در يك لحظه با سوءاستفاده از ترك خودرو توسط مالكش و اطمينان از وجوه نقد و اموال در داخل خودرو، اقدام به سرقت مي‌كردند.

 

بررسي تصاوير به دست آمده از دوربين‌هاي مداربسته نشان داد كه سارقان علاوه بر موتوسيكلت، با استفاده از انواع خودروهاي سواري پژو به ويژه پژو 206، پرشيا و پرايد اقدام به تعقيب شكات و مالباختگان كرده و پس از انجام سرقت از محل متواري شده‌اند.

 

با بهره‌گيري از تصاوير به دست آمده از دوربين‌هاي مداربسته، تعدادي از مجرمان سابقه‌دار به نام‌هاي اميد 30ساله، بهزاد 36 ساله، جواد 34 ساله و تعدادي از همدستان‌شان كه بارها به اتهام ارتكاب سرقت داخل خودرو و كيف‌قاپي دستگير شده بودند، شناسايي شدند.

 

با به دست آمدن تصاوير تعدادي از اعضاي گروه، شناسايي ديگر اعضاي گروه و متهمان در دستور كار كارآگاهان اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت و با انجام اقدامات پليسي، تمامي اعضاي گروه سارقان و مخفيگاه‌هاي آنها در كرج، فرديس، ملارد، شهريار و شهر قدس شناسايي شدند.

 

با شناسايي هويت و مخفيگاه تمامي متهمان، هماهنگي‌هاي لازم قضايي با شعبه سوم بازپرسي دادسراي ناحيه 34 تهران انجام و كارآگاهان اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ با اخذ نيابت قضايي به مخفيگاه‌هاي آنها در شهرهاي حاشيه‌يي تهران اعزام و در چندعمليات همزمان تمامي متهمان دستگير و براي ادامه تحقيقات به اداره هجدهم پليس آگاهي منتقل شدند.

 

با آغاز تحقيقات متهمان پرونده صراحتا به ده‌ها فقره كيف‌قاپي داخل خودرو در مناطق مختلف شهر تهران و شهرهاي حاشيه‌يي آن اعتراف كردند. علاوه بر آن، متهمان در اظهارات خود عنوان كردند كه در چند فقره از سرقت‌هاي‌شان با تعقيب خودروهاي ويژه پخش مواد غذايي و پس از پايان كار آنها، با اطمينان از وجود وجه نقد در داخل اين خودروها سرقت‌هاي خود را انجام داده‌اند. علاوه بر آن متهمان اعتراف كردند كه در برخي سرقت‌ها و براي مجبور كردن مالباختگان براي ترك خودرو اقدام به پنچر كردن لاستيك خودروهاي آنها كرده و در زمان تعويض لاستيك خودرو از سوي صاحبان خودرو اقدام به سرقت كرده‌اند.

 

سرهنگ كارآگاه محمد اشراقي، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهمان به ده‌ها فقره كيف‌قاپي به شيوه و شگردهاي مختلف، گستردگي مناطق سرقت در مناطق مختلف شهر تهران و ديگر شهرها سوابق متهمان در ارتكاب جرايم مختلف سرقت، كيف قاپي، استفاده از اسناد مجعول، زورگيري و براي شناسايي ديگر جرايم ارتكابي به ويژه شناسايي شكات و مالباختگان دستور انتشار بدون پوشش تصاوير تمامي اعضاي اين گروه از سارقان از سوي قاضي هاشميان، بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه 34 تهران صادر شده است و از شهرونداني كه موفق شدند تصوير متهمان را شناسايي كنند مي‌خواهيم براي طرح شكايت به اداره هجدهم پليس آگاهي مراجعه كنند.

 

اخبار حوادث - روزنامه اعتماد

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------