مجازات اعدام قاتل پیرزن همسایه



اخبار حوادث - قضات دیوان‌عالی کشور مورد تأیید قرار دادند
مجازات اعدام قاتل پیرزن همسایه

طراحان سرقت مرگبار از خانه پیرزن همسایه به ایستگاه مجازات رسیدند.

عامل اصلی قتل به قصاص نفس و همدستانش نیز به تحمل زندان محکوم شدند.26 شهریور ماه سال 91 دختر جوانی با صدایی لرزان با پلیس تماس گرفت و مأموران را در جریان کشته شدن مادرش قرار داد.

دختر جوان گفت: مادرم «معصومه» پس از مرگ پدرم به تنهایی زندگی می‌کرد، هر روز با وی تلفنی تماس داشتم اما امروز هرچه به مادر 60 ساله‌ام زنگ زدم پاسخگو نبود، نگران شده بودم و با عجله خودم را به خانه‌اش در خیابان شمشیری رساندم اما کسی در را باز نکرد تا اینکه با کلید یدکی‌ای که داشتم داخل رفتم و با صحنه هولناکی روبه‌رو شدم.


وقتی تیمی از مأموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران در قتلگاه پای گذاشت کارآگاهان در تحقیقات خود پی بردند که طلاها و پول‌های داخل خانه به سرقت رفته و بررسی‌ها نشان داد دزدان با بستن دست، پا و دهان قربانی جنایت دست به دزدی زده‌اند و وی را به قتل رسانده‌اند. 

 

در این مرحله مشخص شد دزدان بدون تخریب درها و براحتی وارد خانه شده‌اند و همین سرنخ کافی بود تا تجسس‌ها از سوی آشنایان زن جوان کلید زده شود.
در این شاخه از تحقیقات مأموران به مرد مرموزی که در همسایگی این خانه بود مظنون شدند ولی زمانی که خواستند وی را تحت بازجویی قرار دهند پی بردند «شهرام» از زمان سرقت و قتل فراری است.


ردیابی‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه مأموران متوجه برداشت پول از حساب «معصومه» شدند و همین سرنخ کافی بود تا با مراجعه به بانک تصویر «مهدی» 20 ساله را از دوربین مداربسته به دست آورند. خیلی زود «مهدی» دستگیر شد و وی که راهی جز اعتراف نداشت دیگر همدستانش را لو داد و چهار همدست این جوان به نام‌های «حسین»، «شهرام»، «مهران» و «محمود» در عملیات غافلگیرانه تسلیم پلیس شدند.


23 فروردین ماه سال جاری جلسه رسیدگی به پرونده قتل و سرقت از معصومه در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد و این درحالی بود که در کیفرخواست دادسرای جنایی حسین به عنوان قاتل، مهدی به اتهام معاونت در قتل و مهران، محمود و شهرام نیز به اتهام مشارکت در سرقت به دادگاه معرفی شده بودند.


در ابتدای جلسه دادگاه خانواده اولیای دم خواستار قصاص قاتل مادر و اشد مجازات برای عاملان این قتل شدند.


حسین نیز وقتی برای دفاع در جایگاه ایستاد، گفت: بیکار بودم و زمانی که شهرام پیشنهاد دزدی از خانه زن همسایه را داد پذیرفتم و با طراحی از قبل، همراه دوستانم شب 25 شهریور سال 91 برای اجرای نقشه‌مان در خانه شهرام خودمان را آماده کردیم ولی چون می‌دانستیم معصومه، شهرام را می‌شناسد بدون او برای دزدی وارد عمل شدیم.


وی ادامه داد: از پشت‌بام وارد خانه زن همسایه شدیم، همزمان زن تنها از خواب بیدار شد و خواست سر و صدا کند که مهدی دست و پاهایش را گرفت و من نیز با چسب دست، پا و دهانش را بستم و در این مدت محمود و مهران کمدهای داخل اتاق را گشتند و 6 میلیون پول، یک انگشتر طلا و کارت عابربانک را سرقت کردیم.


وی در پایان گفت: پس از سرقت، پول‌ها را بین هم تقسیم کردیم تا اینکه مهدی از کارت عابربانک استفاده کرد و همه ما دستگیر شدیم.


مهدی نیز در دفاع از خود گفت: زن همسایه با دیدن ما قصد داشت سر و صدا کند که من دست و پا و دهانش را گرفتم و حسین شروع به بستن او کرد و زمانی که از خانه خارج شدیم متوجه مرگ زن 60 ساله شدم.


شهرام نیز گفت: دوستانم بیکار بودند و به آن‌ها پیشنهاد سرقت دادم و از این ماجرا تنها یک میلیون تومان به من رسید و اصلاً قرار نبود معصومه کشته شود.


بنابر این گزارش، پس از اعترافات این جنایتکاران قاضی «اصغرزاده» و چهار قاضی مستشار برای صدور حکم وارد شور شدند و حسین را به قصاص نفس اعدام، پنج سال زندان و 74 ضربه شلاق و مهدی را به اتهام معاونت در قتل به 10 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم کردند و برای سه متهم دیگر پرونده نیز دو سال حبس و 74 ضربه شلاق درنظر گرفتند که این حکم در شعبه 24 دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت.

اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------