قصاص؛ فرجام قتل در نزاعی ساده



اخبار حوادث - قصاص؛ فرجام قتل در نزاعی ساده

نزاع بر سر موضوعی پیش‌پاافتاده جوانی را به کام مرگ کشاند و باعث شد پسری دیگر در یک قدمی چوبه‌دار قرار بگیرد.

ماموران پلیس شیراز چندی قبل وقتی از وقوع نزاع خونین در یکی از پارک‌ها مطلع شدند به آنجا رفته و فهمیدند پسری جوان در این نزاع هدف ضربه چاقو قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده است.

 

این جوان با وجود اقدامات پزشکی جانش را از دست داد و پس از آن پلیس برای شناسایی و دستگیری قاتلش دست به کار شد. آنها به پرس‌وجو از شهود پرداختند و بعد از جمع‌آوری سرنخ‌های اولیه متوجه شدند متهم این نزاع مرگبار جوانی سابقه‌دار به‌نام سلیمان است.

 

به این ترتیب متهم دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او که ابتدا قصد نداشت زیر بار اتهام برود در بازجویی‌های تکمیلی به ارتکاب قتل اعتراف کرد و گفت: «من و مقتول اختلاف قبلی با هم نداشتیم، فقط روز حادثه دعوایمان شد و من در حالی‌که به‌شدت عصبانی بودم با چاقو ضربه‌ای به او زدم و فرار کردم.

 

من قصد قتل نداشتم و از کاری که کرده‌ام پشیمان هستم.»ماموران در ادامه پی بردند سلیمان پیش از این و زمانی که زیر سن مسوولیت کیفری بود نیز مرتکب قتل شده اما چون آن زمان به بلوغ نرسیده، از مجازات معاف شده بود.

 

این پرونده بعد از تکمیل تحقیقات مقدماتی در اختیار دادگاه کیفری استان فارس قرار گرفت و سلیمان پای میز محاکمه رفت. نماینده دادستان در جلسه دادگاه جرم این جوان را قتل عمدی دانست و گفت: با توجه به اعترافات سلیمان و همچنین سایر مدارک به‌دست‌آمده او عامل قتل است و باید مجازات شود.


پدر و مادر مقتول نیز در این جلسه خواستار قصاص متهم شدند. سپس وقتی پسر جوان در جایگاه ایستاد بار دیگر اتهام قتل را قبول کرد و گفت: «روز حادثه در پارک نشسته بودم که با مقتول بر سر پرسیدن آدرس دعوا کردم. هر دو عصبانی بودیم و با هم مشاجره کردیم اما من ناگهان کنترل خودم را از دست دادم و با چاقویی که در جیب داشتم ضربه‌ای به او وارد و فرار کردم.»


او ادامه داد: «من قصدی برای کشتن آن پسر نداشتم و موضوع اختلاف هم چندان جدی نبود اما در آن لحظات به حدی عصبانی بودم که اصلا متوجه رفتارم نشدم و دست به چاقو بردم.»هیات قضات بعد از پایان جلسه دادگاه برای صدور رای وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند.

 

سپس سلیمان به رای صادره اعتراض کرد و پرونده برای بررسی مجدد در اختیار قضات دیوانعالی کشور قرار گرفت که آنها نیز حکم صادره را تایید کردند. به این ترتیب پسر جوان در یک قدمی چوبه‌دار قرار گرفت و اگر نتواند رضایت اولیای‌دم را جلب کند به زودی حکم به اجرا درخواهد آمد.
 اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------