قتل به‌خاطر طوطی



اخبار حوادث - قتل به‌خاطر طوطی

سارق حرفه‌ای در جریان نزاع با دوستش بر سر طوطی مرتکب قتل شد.

به گزارش خبرنگار ما، جوانی حدودا 30ساله که جسمی برنده به گردنش اصابت و او را زخمی کرده بود، ساعت 2:30 بامداد روز 14اردیبهشت توسط راننده خودرو پژو405 به بیمارستان منتقل اما راننده به بهانه پارک‌کردن خودرو از بیمارستان خارج و متواری شد.

 

ماموران کلانتری سلیمانیه بعد از اطلاع از این موضوع در بیمارستان حاضر شدند و با تصاویر دوربین‌های مداربسته بیمارستان موفق به شناسایی خودرو پژو405 مشکی‌رنگی شدند که راننده آن پس از انتقال جوان مصدوم به بیمارستان، فرار کرده بود. آنها به محل سکونت صاحب 26ساله خودرو به‌نام «محمدرضا» در اتوبان آهنگ رفتند و او را همان‌روز دستگیر کردند. «محمدرضا» در اظهارات اولیه مدعی شد فرد مصدوم را نمی‌شناسد و صرفا با انگیزه انسان‌دوستانه و برای کمک، او را به بیمارستان رسانده.

 

در همان اثنا که بازجویی از محمدرضا ادامه داشت از بیمارستان خبر رسید جوان مجروح با وجود انجام اقدامات درمانی و به‌علت شدت جراحت، فوت شده است. به این ترتیب پرونده‌ای با موضوع «قتل عمد» تشکیل شد و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان ویژه مبارزه با قتل پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

کارآگاهان در گام اول به محل سکونت محمدرضا رفتند و در تحقیقات میدانی اطلاع پیدا کردند این جوان برادر یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای به نام علیرضاست. متهم 30ساله سوابقی در زمینه «کیف‌قاپی»، «زورگیری»، و «گردنبندقاپی» داشت و اطلاعات موجود نشان می‌داد یک هفته قبل، با قرار وثیقه آزاد و از آن زمان متواری شده است.

 

افسران جنایی فرضیه نقش‌داشتن علیرضا در جنایت را مطرح کردند و در تحقیقات بعدی با بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی هویت مقتول 30ساله به‌نام مجتبی شدند. این جوان نیز به‌عنوان یکی از مجرمان حرفه‌ای در زمینه کیف‌قاپی و سرقت داخل خودرو شناخته می‌شد و از دوستان علیرضا بود.

 

ماموران در گام بعدی پی بردند مقتول ساعتی پیش از انتقال به بیمارستان به خانه علیرضا رفته و با او درگیر شده بود. اطلاعات به‌دست‌آمده فاش کرد مجتبی توسط علیرضا با چاقو زخمی شده و پس از فرار قاتل از محل جنایت، مقتول توسط محمدرضا به بیمارستان منتقل شده است. ردیابی‌ها برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت تا اینکه خبر رسید علیرضا پس از متواری‌شدن از خانه و اطلاع از مرگ مجتبی، نزد یکی دیگر از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت لوازم داخل خودرو که جوانی 28ساله به‌نام حامد است رفته و توسط این شخص خانه‌ای مجردی را در کرج تهیه کرده و در آنجا مخفی شده است.

 

همچنین کارآگاهان اطلاع پیدا کردند حامد و علیرضا گروه جدیدی را برای سرقت داخل خودرو تشکیل داده و سرقت‌های متعددی در تهران و کرج مرتکب شده‌اند. مخفیگاه حامد در خیابان فرهنگ شناسایی شد و ماموران با اطمینان از حضور علیرضا در این محل، ساعت 23روز شنبه هفته جاری وارد عمل شدند و توانستند متهم به قتل را دستگیر کنند.

 

علیرضا پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت: «شب حادثه همراه مجتبی که با هم کیف‌قاپی می‌کردیم به منزل ما رفتیم. مجتبی قصد داشت طوطی‌اش را از من پس بگیرد اما من مخالفت کردم و مانع بردن طوطی شدم. همین موضوع زمینه درگیری ما دونفر شد.

 

درحالی‌که قصد داشتم با چاقو ضربه‌ای به پیشانی مجتبی بزنم تا او را بترسانم، ناگهان او سرش را به پهلو کشید و همین موضوع باعث شد چاقو به گردن او برخورد کند. مجتبی وقتی چاقو خورد، خودش را به بیرون از خانه ما رساند و در آنجا به‌دلیل خونریزی شدید ناشی از پارگی رگ اصلی گردن بیهوش شد و روی زمین افتاد. من که بسیار ترسیده بودم به سرعت از محل فرار کردم. بعدا متوجه شدم برادرم محمدرضا، مجتبی را به بیمارستان رسانده و او فوت شده است.»


سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت توسط بازپرس پرونده صادر شده و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.»
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------