عامل قتل قصاص شد



دادستان طرقبه و شانديز: به مجرمان خشن اجازه جولان نخواهيم داد

جوان ۲۶ ساله اي که طي يک نزاع دسته جمعي در طرقبه و شانديز جوان ديگري را با ضربه تبر به قتل رسانده بود، سپيده دم روز گذشته، با حضور مقامات قضايي و ديگر مسئولان ذي ربط به دار مجازات آويخته شد.

 

به گزارش خراسان، اين جوان که «م.س» نام داشت به همراه افراد ديگري در تابستان سال ۱۳۸۷ در يک نزاع دسته جمعي شرکت کرده و با ضربه تبر جواني را در منطقه طرقبه و شانديز به قتل رسانده بود.

 

او پس از دستگيري مورد بازجويي قرار گرفت و صحنه جنايت را در حضور بازپرس دادسراي طرقبه و شانديز بازسازي کرد.

 

پرونده متهم پس از تکميل تحقيقات قضايي، در شعبه پنجم دادگاه کيفري استان خراسان رضوي رسيدگي شد و قضات باتجربه دادگاه با توجه به محتويات پرونده، اقارير صريح متهم در مراحل بازجويي، نظريه پزشکي قانوني و... او را به قصاص نفس محکوم کردند.

 

اما اين رأي با اعتراض وکيل مدافع متهم روبه رو شد و اين پرونده در شعبه ۲۸ ديوان عالي کشور مورد رسيدگي دقيق قرار گرفت. در عين حال قضات ديوانعالي نيز پس از بررسي دقيق محتويات پرونده، رأي صادره از دادگاه کيفري را تأييد کردند و بدين ترتيب پرونده محکوم به قصاص نفس، به اجراي احکام ارسال شد تا اين که پس از فراهم شدن مقدمات اجراي حکم، سپيده دم روز گذشته، اين جوان ۲۶ ساله با حضور مقامات قضايي اجراي احکام، پاي چوبه دار رفت و به مجازات رسيد.

 

اين گزارش حاکي است: ۱۲ متهم ديگر اين پرونده نيز به تحمل زندان هاي طويل المدت محکوم شده اند. دادستان عمومي و انقلاب طرقبه در حاشيه اجراي حکم قصاص نفس به خراسان گفت: همان طور که قبلاً نيز اعلام کرده ايم دستگاه قضايي در برخورد با مجرمان خشن از همه توان خود استفاده مي کند و اجازه جولان به کساني که امنيت عمومي را خدشه دار کنند، نخواهيم داد.

 

قاضي جواد شاکري افزود: نزاع هاي دسته جمعي آن هم با سلاح هاي سرد و گرم از جمله جرايم خشني است که مجرمان از کمترين تخفيف مجازات نيز برخوردار نخواهند شد چرا که برقراري امنيت عمومي و احساس امنيت در مردم را وظيفه خود مي دانيم.

 

اين مقام قضايي به افرادي که سوداي ارتکاب جرم را در سر مي پرورانند نيز هشدار داد: دستگاه قضايي طرقبه و شانديز در برخورد با مخلان نظم و امنيت مصمم است و در صورت بروز هر گونه حادثه اي که به احساس ناامني منجر شود، مجرمان را از لانه هايشان بيرون مي کشيم و اين افراد به اشد مجازات هاي قانوني محکوم خواهند شد. بنابراين، چنين افرادي قبل از آن که در چنگ قانون گرفتار شوند دست از اعمال مجرمانه بردارند و مسير درست را در زندگي پيش بگيرند.

اخبار حوادث - خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------