آدمکشي براي سرقت طلا



اخبار,اخبار حوادث , قتل

جوان ۲۵ ساله اي که براي سرقت طلاهاي يک زن، دست به جنايت زده بود، پس از ۷۳ روز فرار در چنگ قانون گرفتار شد و پرده از راز اين جنايت برداشت.

به گزارش خراسان، نيمه شب سيزدهم آذر گذشته، صداي زنگ تلفن قاضي ويژه قتل عمد به صدا درآمد و مأموران کلانتري هلالي مشهد از کشف جسد زن جواني در بيابان هاي انتهاي شهرک التيمور خبر دادند. با توجه به اهميت ماجرا، «قاضي موحدي راد» شبانه براي بررسي موضوع به محل اعلام شده در حاشيه يک جاده فرعي عزيمت کرد.

 

جسد مربوط به زني مجهول الهويه حدود ۲۸ ساله بود که شلوار لي و پالتوي سرمه اي رنگ به تن داشت. بررسي هاي اوليه پزشک قانوني حاکي از آن بود که زن مذکور خفه شده است؛ اين در حالي بود که آثار زخم روي لاله گوش و دستان مقتول نشان مي داد عامل يا عاملان جنايت به خاطر سرقت طلاهاي زن جوان، او را به قتل رسانده و سپس جسد را در محل کشف رها کرده اند.

اين گزارش حاکي است: به دستور قاضي ويژه قتل عمد در زمان حادثه، مشخصات متوفي در روزنامه خراسان به چاپ رسيد تا اين که روز بعد خانواده مقتول با مراجعه به پليس آگاهي و پزشکي قانوني جسد را شناسايي کردند. با مشخص شدن هويت مقتول و به دستور سرهنگ غلامي ثاني (رئيس اداره جنايي) گروه زبده اي از کارآگاهان دايره قتل به سرپرستي سرگرد محمدي، مأمور پي گيري اين پرونده جنايي شدند.

 

بنابراين گزارش، کارآگاهان در اولين مرحله از تحقيقات پليسي خود به مردي مظنون شدند که از چندي قبل با مقتول آشنا شده بود. به همين دليل بررسي هاي کارآگاهان در اين باره متمرکز شد اما تحقيقات نامحسوس نشان داد که جوان مذکور متواري شده است. پي گيري اين پرونده جنايي بيانگر آن بود که متهم با رها کردن همسر و فرزندانش به افغانستان گريخته است اين در حالي بود که همسر متهم از آشنايي قبلي همسرش با يک زن خبر داشت.

در حالي که بررسي هاي کارآگاهان از طريق پليس اينترپل براي دستگيري متهم فراري ادامه داشت کارآگاهان به سرنخ هايي دست يافتند که بيانگر حضور متهم در ايران بود؛ به همين خاطر رديابي هاي اطلاعاتي وارد مرحله جديدي شد تا اين که مشخص شد وي در تهران مخفي شده است.

اما وقتي کارآگاهان با صدور دستورات و نيابت قضايي از سوي قاضي موحدي راد به تهران رفتند او مخفيگاه خود را تغيير داده و به مکان نامعلومي گريخته بود. گزارش خراسان حاکي است: پس از حدود ۷۳ روز فعاليت هاي پليسي، کارآگاهان اداره جنايي به اطلاعاتي دست يافتند که نشان مي داد متهم از چند روز قبل دوباره به مشهد بازگشته و در بولوار طبرسي شمالي مخفي شده است. بنابراين آن ها با کسب دستورات قضايي و در يک عمليات غافلگيرانه، مخفيگاه متهم را به محاصره درآوردند و او را دستگير کردند.

 

متهم اين پرونده جنايي که از دستگيري خود شوکه شده بود، در همان مراحل اوليه بازجويي لب به اعتراف گشود و گفت: مدتي بود که بدهکاري داشتم و همسرم نيز از من مي خواست تابراي او طلا بخرم به همين خاطر نقشه سرقت طلاهاي زني را که از مدتي قبل با او آشنا شده بودم، کشيدم اما او طلاها را نداد و در برابر خواسته من مقاومت کرد.

 

من که عصباني شده بودم او را خفه کردم و طلاهايش را که ۳ النگو و انگشتر و گوشواره بود به سرقت بردم و براي آن که دستگير نشوم به کشور افغانستان گريختم. اما در آن جا سارقان طلاها را از من ربودند و من به ناچار به ايران بازگشتم که دستگير شدم. بررسي هاي بيشتر درباره ادعاهاي متهم با صدور دستورات ويژه قضايي ادامه دارد.

اخبار حوادث - خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------