پايان يك سال جولان سارقان سابقه‌دار



اخبار,اخبار حوادث , سرقت

سارقي حرفه‌اي كه با همدستي همسر و دو دختر جوانش اقدام به سرقت از خانه‌هاي مسكوني شازند استان مركزي مي‌كرد پس از دستگيري به ده‌ها فقره سرقت اعتراف كرد.

مرداد ماه امسال كارآگاهان پليس آگاهي شازند در جريان بررسي پرونده‌هاي سرقت در اين شهرستان، متوجه پرونده‌هاي مشابه سرقتي شدند كه بررسي آنها از زمستان سال گذشته آغاز شده بود اما نتيجه‌اي در بر نداشت. تحقيقات ماموران نشان مي‌داد كه ده‌ها فقره سرقت مشابه از زمستان سال گذشته از خانه‌هاي مسكوني شازند به وقوع پيوسته كه اين سرقت‌ها در تابستان نيز ادامه داشته است.


به اين ترتيب تحقيقات با هدف انهدام باند سرقت از خانه‌هاي مسكوني با تشكيل پرونده‌اي با موضوع «سرقت از منازل مسكوني» آغاز و تيمي از كارآگاهان رسيدگي به آن را در دستور كار خود قرار دادند. تحقيقات كارآگاهان از شيوه سرقت‌ها نشان مي‌داد كه متهمان پس از پرسه زدن در خيابان‌هاي شازند، خانه‌هاي خالي از سكنه را انتخاب و در فرصتي مناسب با ورود به آنها، نقشه سرقت خود را عملي مي‌كردند.

 

همزمان بازرسي تعدادي از دوربين‌هاي مداربسته در محل‌هاي سرقت نشان داد كه متهمان با يك دستگاه خودروي سواري پرايد در خيابان‌ها پرسه زده و پس از عملي كردن نقشه خود به سرعت از محل دور مي‌شدند.


به اين ترتيب مشخصات خودرو در اختيار ماموران گشت نيروي انتظامي شازند قرار گرفت و تحقيقات وارد مسير تازه‌اي شد. همزمان تعدادي از مالباختگان با رجوع به پليس اگاهي به ماموران گفتند كه در روز حادثه سه زن جوان را ديده بودند كه در حوالي محل وقوع سرقت پرسه مي‌زدند. با آغاز چهره‌نگاري از متهمان مشخص شد كه متهمان از سارقان سابقه‌داري هستند كه پيش از اين‌بارها به دليل سرقت نيز روانه زندان شده‌اند.


سرانجام ٢٩ بهمن ماه امسال خودروي متهمان از سوي يكي از گشتي‌هاي نيروي انتظامي شازند در حال پرسه زدن در خيابان شناسايي و عمليات متوقف كردن آن آغاز شد. سرهنگ احمدرضا چگيني، فرمانده انتظامي شازند در تشريح جزييات دستگيري سارقان گفت: پس از مشاهده خودرو، دستور ايست پليس صادر شد اما راننده بي‌توجه به دستور ماموران اقدام به فرار كرد و به اين ترتيب عمليات تعقيب و گريز آغاز شد.

 

دقايقي از عمليات پليس مي‌گذشت كه راننده خودرو را در كوچه‌اي متوقف كرد و سرنشينان آن وارد يك خانه مسكوني شدند و به اين ترتيب عمليات دستگيري متهمان به پايان خود نزديك شد.


با صادر شدن دستور قضايي، ماموران در عملياتي ضربتي وارد خانه شده و پدر خانواده به همراه همسر و دو دختر جوانش را دستگير و براي انجام بازجويي‌ها به پليس آگاهي منتقل كردند. به گفته سرهنگ چگيني، در بازرسي از مخفيگاه متهمان تعدادي از اموال مسروقه شامل انواع لوازم خانگي، سرويس‌هاي طلا، دسته چك، وسايل و قطعات خودرو... كشف و به مقر انتظامي منتقل شد.


همزمان تحقيقات ماموران مشخص كرده بود خودروي پرايدي كه متهمان از آن در سرقت‌هاي خود استفاده مي‌كردند سرقتي بوده و مالك آن شكايتي را در رابطه با سرقت آن در پليس آگاهي اراك به ثبت رسانده است.


سرهنگ چگيني با اشاره به شناسايي خانه‌ها در روز از سوي اعضاي اين باند و عملي كردن نقشه سرقت در شب، درباره روند بازجويي از متهمان گفت: متهمان در جريان بازجويي‌ها به ۲۶ فقره انواع سرقت كه ۲۴ فقره آن در شهر مهاجران و دو مورد نيز در شهر اراك عملي شده بود، اعتراف كرده‌اند اين در حالي است كه بررسي سوابق اعضاي اين خانواده نيز نشان مي‌دهد كه متهمان از سارقان سابقه‌داري هستند كه پس از انجام چندين فقره سرقت در استان‌هاي مجاور مركزي، به شهر مهاجران كوچ كرده و نقشه خود را پي گرفته بودند.


تحقيقات از متهمان به دليل وسعت سرقت‌ها همچنان ادامه دارد.


اخبار حوادث - اعتماد

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------