کلاهبرداری‌های میلیاردی مثل آب خوردن



فردی كه با استفاده از دستگاه های pos فروشگاه های لوازم خانگی و فرش فروشی در شهر های اصفهان، كاشان و قم توانسته بود به صورتی حرفه ای اقدام به كلاهبرداری كند در عملیات كارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته صاحب یكی از فروشگاه های شهر اصفهان با مراجعه به یكی از كلانتری ها عنوان داشت، فرد ناشناسی به منظور خرید سینمای خانگی به مبلغ 63 میلیون ریال از طریق دستگاه pos اقدام به پرداخت وجه و رسید آن را ارائه كرد و از محل خارج شد، اما بعدا متوجه شدم که پولی به حسابم نیامده و رسید مربوطه نیز رسید مجدد دستگاه pos بوده است.

در ادامه شکایات دیگری از سوی تعدادی از کسبه كه با روشی مشابه مورد کلاهبرداری فرد مذكور قرار گرفته بودند ارائه شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در این باره به خبرنگار ما گفت: بلافاصله در این زمینه پرونده ای در این پلیس تشكیل و موضوع به صورت ویژه در دستور کار كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرارگرفت.

سرهنگ ستار خسروی عنوان داشت: سرانجام ماموران با استفاده تصاویر به دست آمده از متهم، هویت وی را به دست آورده و در عملیاتی ضربتی او را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل كردند.

این مقام انتظامی افزود: متهم كه در تحقیقات صورت گرفته اشکلات و اختلالات بانکی و دستگاه pos را دلیل این امر عنوان و قصد بیگناه جلوه دادن خود را داشت وقتی در برابر كشف علمی روش مجرمانه وی ونحوه فریب فروشندگان توسط كارآگاهان قرار گرفت به ناچار به جرم خود اعتراف و علاوه بركلاهبرداری در شهر اصفهان به انجام این روش در شهرهای كاشان و قم نیز اقرار كرد.

وی با بیان اینكه در بازرسی از منزل متهم یك میلیارد ریال اموال مسروقه كشف و به مالباختگان بازگردانده شد بیان داشت: در این زمینه پرونده تشكیل و متهم با شكایت شاكیان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان در خصوص نحوه استفاده صحیح از دستگاه های pos عنوان داشت: به منظور پیشگیری از هرگونه سوء استفاده، سرقت و كلاهبرداری از طریق این نوع دستگاه ها به صاحبان فروشگاه ها توصیه می كنیم دستگاه های كارت خوان را در پیش خوان میز خود قرار داده ، كارت را از مشتری دریافت و مبلغ را خودشان وارد نموده و سپس از مشتریان بخواهند تا رمز خود را وارد كنند.

این مقام انتظامی با بیان اینكه درخواست رمز عبور كارت های الكترونیكی از شهروندان توسط فروشندگان كاری اشتباه است تصریح كرد: شهروندان نباید در حضور افراد دیگر رمز خود با صدای بلند به فروشندگان بدهند بلكه باید از فروشنده درخواست كنند تا اجازه دهد رمز كارت را خودشان وارد كنند زیرا در غیر این صورت ممكن است توسط افراد سودجو و فرصت طلبی كه از رمز آنها مطلع شدند مورد دستبرد قرار بگیرند.

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------