تلاش پنج دختر آمریکایی برای تجاوز جنسی به یک دانشجوی یمنی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در ایالت آریزونا صورت گرفت

تلاش پنج دختر آمریکایی برای تجاوز جنسی به یک دانشجوی یمنی

: یک دانشجوی یمنی که در ایالت آریزونای آمریکا تحصیل می کند به پلیس اعلام کرد توسط 5 دختر همکلاسی خود مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، پلیس ایالت آریزونا سپس اين 5 دختر دانشجو را به اتهام اينکه همکلاسی خود را مورد آزار جنسی قرار داده بودند در محل سکونت دانشجوى يمنى بازداشت کرد.

این پنج دانشجو که با عصام الشرعبی تبعه یمن در یک دانشکده تحصل می کنند، وارد منزل وی شدند و پس از قفل کردن درب آپارتمان محل سکونت وی، تلاش کردند به زور با وی ارتباط جنسی برقرار کنند.

دانشجوی یمنی اما پس از این اقدام از پنجره اتاق خواب خود به بیرون پرید و در تماس با پلیس ماجرا را برای آنها تعریف کرد.

یکی از این دختران در بازپرسی اولیه اعتراف کرد که وی و دوستانش اعتقاد داشتند این دانشجو بیماری روانی دارد و پیش از این چندین بار از وی خواستند با آنها ارتباط جنسی برقرار کند اما او هر بار به آنها می گفت به دین خود پایبند است و بر اساس تعالیم دینی وی نمی تواند خارج از چارچوب ازدواج ارتباط جنسی برقرار کند.

آزار جنسی بر اساس قوانین ولایت آریزونا جز در صورت موافقت دو طرف ممنوع است.

پیشتر 5 هزار دانشجوی دختر در این ایالت در مراسم "لخت شدن دسته جمعی" در دانشگاه آریزونا شرکت کرده بودند این جشن هر ساله پس از پایان سال تحصیلی برگزار می شود. شرکت کنندگان در جشن لخت شدن دسته جمعی پس از درآوردن لباس های خود با لباس زیر در مسابقه دوی مارتون شرکت می کنند.

دانشگاه آریزونا پس از برگزاری جشن اخير دانشجویان اعلام کرده بود بیش از نیم تن لباس جمع آوری کرده و در بین نیازمندان این ایالت و ایالت های مجاور توزیع نموده است.

در واقع چنین وجهی از آزادی را می توان به صورت تئوریزه در رساله رورتي که 10 شاخص بنيادين نظام ليبرال سرمايه داري را بر شمرده است هم دید.

 

«آزادي سياسي» فقط و فقط براي شهرونداني كه فارغ از عقل و تفكر - حتي از نوع عقلانيت حداقلي مدرنيته- به تمام اجزاي سياست هاي حكومت ليبرال سرمايه داري ايمان آورده اند، تضمين مي شود. كساني كه در خارج از اين دايره ايستاده اند، ديوانه اند و بايد از حقوق شهروندي محروم گردند. حتي اگر اثبات شود كه طرح هايي كه افراد خارج اين دايره براي جامعه مي دهند، با اصالت و نيت خير است، باز هم نمي توان آنان را به ديده «شهروند» نگريست! و براي زيستن در جامعه اي كه ايدئولوژي ليبرال سرمايه داري در آن حاكم است (مانند آمريكا)، شرط احراز «شهروندي» برابر با حذف هويت شهروندان از عرصه عمومي است.

 

گفتنی است قرباني شدن انسان ها به پاي نظام ليبرال سرمايه داري، هزينه اي براي حفظ اين نظام است. بنابراين، تاسيس «جمهوري احمق ها» از چشم استراتژيست هاي اين نظام، نه تنها «امتناع نظري» و «امتناع عملي» ندارد، بلكه نابودي «فضيلت هاي انساني» بهايي است كه براي حفظ «آزادي سياسي» (به عنوان توجيه موجوديت اين نظام) پرداخته مي شود.

همچنین «سياست آموزشي» و تربيتي اين نظام براي «پيشرفت اخلاقي» انسان ها، تشويق به «سبك سري» و ترغيب به «سطحي بودن» است! رورتي اين سياست را هم ادامه منطقي سياست هاي به جا مانده از «عصر روشنگري» براي رسيدن به «جامعه اي ايده آل» مي داند!/خبرنامه دانشجویان ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------