جویندگان کار در دام 2 کلاهبردار هرمی



اخبار ,اخبار حوادث ,کلاهبرداری

 

اخبار حوادث - جویندگان کار در دام 2 کلاهبردار هرمی

دو مرد که با تشکیل یک شرکت هرمی با پوشش کاریابی، به بهانه استخدام جوانان در اداره‌های دولتی و نیروگاه‌های برق، میلیون‌ها تومان کلاهبرداری کرده بودند، از سوی پلیس اطلاعات در غرب استان تهران دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در این باره به جام جم گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس اطلاعات از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت و عنوان کرد، در جستجوی کار بودم، اما تلاش هایم بی نتیجه بود تا این که با مردی آشنا شدم که ادعا می کرد مدیر یک شرکت کاریابی است و در ارتباط با استخدام جویندگان کار فعالیت می کند و می تواند مرا در یکی از نیروگاه های برق کشور استخدام کند.

سردار ناصر اصلانی افزود: در مرحله بعدی تحقیقات از شاکی مشخص شد او برای استخدام، هفت میلیون تومان به صاحب شرکت بازرگانی پرداخت کرده است، اما با گذشت چند ماه خبری از کارش نشده است؛ بنابراین وقتی به دفتر شرکت کاریابی رفته، مشاهده کرده آنجا تخلیه شده و صاحب آن ملک اجاره ای را به صاحبش تحویل داده و به مکان نامعلومی رفته است و کسی از او خبر ندارد.

وی یادآور شد: با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات پلیس برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد تا این که افراد دیگری نیز با حضور در مرکز پلیس و ارائه شکایت هایی عنوان کردند در دام دو مرد شیاد گرفتار شده و مبالغی کلان برای استخدام به آنها پرداخت کرده اند.

با افزایش شکایت ها و بررسی از پرونده ها معلوم شد همگی به یک شیوه به دام افتاده اند و تصاویر رایانه ای از متهمان فراری با هم مطابقت دارد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: جستجو برای دستگیری متهمان فراری ادامه داشت تا این که چند روز پیش ماموران اداره اطلاعات، سرنخ هایی از دو متهم فراری به دست آوردند که نشان می داد، آنها دفتر جدیدی را در یکی از محله های شهر راه اندازی کرده و فعالیت های مجرمانه شان را از سر گرفته اند.

بنابراین با هماهنگی قضایی هر دو متهم را دستگیر کردند. در بازرسی از محل، تعدادی مدارک شناسایی از جمله شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه و تعدادی سیمکارت تلفن همراه، کارت های اعتباری بانکی، دو دستگاه کیس رایانه و یک دست لباس فرم نیروی انتظامی کشف شد.

وی تصریح کرد: متهمان با انتقال به مرکز پلیس بازجویی شده و اعتراف کردند از سرگروه های یک شرکت هرمی هستند که دفتر مرکزی آن در یکی از کشور های آسیایی فعال است و از مدت ها پیش فعالیت هایشان را در ایران تحت پوشش شرکت های کاریابی شروع کرده اند.

اصلانی افزود: در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد، متهمان با شناسایی افراد تحصیلکرده که عمدتا شهرستانی بودند، آنها را با وعده استخدام در شرکت های دولتی و نیروگاه های برق در سراسر کشور فریب داده اند و از هر کدام بیش از هفت میلیون تومان کلاهبرداری کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: محل ملاقات متهمان با متقاضیان جویای کار در دو دفتر درشهر های کرج و ملارد بوده و اگر آنها حاضر به پرداخت کل این مبالغ نمی شدند، اعضای باند آنها را در این دفاتر محبوس می کردند تا با گرفتن پول از خانواده هایشان آزاد شوند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: در این مرحله ماموران اطلاع یافتند، این شرکت 30 دفتر را که در هر کدام 12 نفر اعضای اصلی آن بودند، راه اندازی کرده بودند که تحقیقات پلیس برای دستگیری دیگر مرتبطان با این باند و شناسایی و پلمب این مراکز ادامه دارد.

وی گفت: آگهی های استخدامی با شرایط استثنایی مطمئنا جای تامل داشته و افراد با اطمینان از صحت آگهی و منبع تبلیغاتی می بایست پیگیر شغل شوند؛ چون تصویر مشاغل خوب، حقوق و مزایای عالی، امکانات و محل اقامت و... شگرد جذب توسط افراد سودجویی است که می تواند شرایط به مراتب خطرناکی را برای جویندگان کار ایجاد کنند.
اخبار حوادث - جام جم

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------