زن تقلبی اینترنتی در استان البرز دستگیر شد



اخبار حوادث -  زن تقلبی اینترنتی در استان البرز دستگیر شد

مردی که با معرفی خود به عنوان زن و علاقه مند به پیدا کردن شوهر در سایت های همسریابی، مردان در جستجوی همسر در استان البرز را اغفال و از آنان اخاذی می کرد، شناسایی و دستگیر شد.

 سرهنگ «یزدان نیکنام» افزود: مرد جوانی به پلیس فتا استان البرز مراجعه و اظهار کرد که از سوی یک سایت همسریابی در فضای مجازی اغفال شده و مورد اخاذی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شاکی در تحقیقات تکمیلی ماموران گفت از طریق یک سایت همسریابی بارگذاری شده در فضای مجازی به دنبال شریک زندگی بودم که با دختری آشنا شدم و پس از مدتی تصور کردم از نظر شرایط اخلاقی و زندگی با هم تفاهم داریم.

سرهنگ نیکنام افزود: پس از گذشت مدتی از ارتباط اینترنتی، کاربر با ارسال ایمیلی از شاکی می خواهد در صورت تمایل به ملاقات حضوری، چهار میلیون ریال به حسابش واریز کند.

وی بیان کرد: مرد جوان که تحت تاثیر سخنان به اصطلاح شریک آینده زندگی خود قرار گرفته و کاملا به وی اعتماد پیدا کرده بود، مبلغ را به حساب مورد نظر واریز می کند و طی تماس تلفنی می خواهد تا مکان و زمان قرارشان را مشخص کند که مرد زن نما هر گونه تماس تلفنی و واریز وجه به حسابش را انکار کرده و تماس را قطع می کند.

رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و رصد فضای مجازی دریافتند، متهم کسی جز یک مرد نیست که با معرفی خود به عنوان زن و راه اندازی سایت های همسریابی مردان جوان را اغفال کرده و از آنها اخاذی می کند.

سرهنگ نیکنام افزود : با توجه به حساسیت موضوع، ماموران موفق شدند با کاربرد شیوه های نوین کشف جرم و انجام کارهای اطلاعاتی، مخفیگاه متهم را شناسایی و وی را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

نیکنام تصریح کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا جرم بارگذاری یک سایت همسریابی و معرفی خود به عنوان دختر را پذیرفت و اقرار کرد که با جلب اعتماد مردان جوانی که به دنبال شریک زندگی خود بودند، ضمن درخواست واریز وجه نقد با طرح موضوع لزوم آشنایی بیشتر و ملاقات حضوری، از مردان در جست وجوی همسر کلاهبرداری می کرد. 

اخبار حوادث - فرارو

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------