اسیدپاشی ​2 زن بر روی مرد روستایی (+عکس)




 اخبار حوادث  - پلیس 2 مظنون را در رابطه با این حادثه دستگیر کرده است
اسیدپاشی ​2 زن بر روی مرد روستایی

مرد جوان که در یکی از روستاهای هشترود قربانی اسیدپاشی دو زن شده بود، برای درمان به بیمارستان سوانح و سوختگی تهران منتقل شد. پلیس در این پرونده دو مظنون را دستگیر کرده که متهمان منکر هرگونه جرمی شده‌اند.

 

اخبار,اخبارحوادث,اسیدپاشی

 

به گزارش جام جم، مرد سی ساله به نام بابا که اهل یکی از روستاهای شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی است، بیست و ششم شهریور امسال خانه را برای رفتن به شهر ترک کرد تا در آزمونی شرکت کند. ساعت 11 و 30 دقیقه امتحانش تمام شد و با سوار شدن به خودروی پژویی که از برادرش امانت گرفته بود، به سمت روستا بازگشت. در میانه راه بود که تلفن همراهش زنگ زد. شماره ناشناس بود و وقتی جواب داد، از آن سوی خط مردی شروع به فحاشی کرد. چند بار از مرد غریبه خواست خودش را معرفی کند، اما او همچنان فحاشی می کرد. بناچار تلفن همراهش را خاموش کرد و به مسیرش ادامه داد.

«بابا» وقتی به شهرک صنعتی درحومه هشترود نزدیک شد، چهار سرنشین یک خودروی سواری راهش را سد کردند. مرد جوان با مشاهده چهار زن و مرد، برای اعتراض از ماشین پیاده شد که دو مرد با مشاهده او شروع به فحاشی کردند. مردجوان تصمیم گرفت موضوع را به پلیس اطلاع دهد که دو زن جوان خود را به او رسانده و ظرف اسید را روی صورتش ریختند.

فریاد «سوختم، سوختم» راننده جوان سکوت جاده را شکست. چند قدمی برداشت و بعد کنار خودرو افتاد. دو زن اسید پاش و مردانی که همراه آنها بودند با برداشتن گوشی تلفن و پول های «بابا» سوار خودرویشان شده و محل حادثه را ترک کردند.

مرد جوان فریاد می زد و کمک می خواست اما کسی صدایش را نمی شنید. نیم ساعتی از حادثه گذشته بود که راننده تریلری در حال عبور از همان محل حادثه، صدای ناله های قربانی اسیدپاشی را شنید. راننده سریع خودش را به «بابا» رساند و با آبی که همراهش بود شروع به شستن دست و صورت قربانی اسیدپاشی کرد. بعد هم با پلیس تماس گرفت. با حضور ماموران در محل حادثه آنها به تحقیق از وی پرداختند و مرد مصدوم را به بیمارستان هشترود منتقل کردند. پزشکان در بررسی وضع او متوجه شدند وی مورد اسید پاشی قرار گرفته و به دلیل سوختگی زیاد باید به بیمارستان شهر تبریز منتقل شود.

پس از به هوش آمدن مرد مصدوم و تحقیقات پلیسی مشخص شد، اسیدپاشی از سوی چهار زن و مرد و با انگیزه سرقت انجام شده است.

پس از این حادثه، خانواده مرد جوان با حضور در پلیس آگاهی شهرستان هشترود از متهمان فراری شکایت کردند و چهار مرد و زن ناشناس با دستور دادیار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب این شهر تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. سرانجام با تجسس های پلیسی چند روز پیش ماموران سرنخ هایی از هویت دو زن اسیدپاش به دست آوردند و موفق به دستگیری دو مظنون زن در این رابطه شدند. این دو نفر با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی اظهارات متناقضی را بیان کردند و گفتند قربانی اسید پاشی را نمی شناسند و به او آسیب نرسانده اند.

به گفته برادر قربانی اسیدپاشی، هم اکنون با صدور قرار قانونی این دو زن در بازداشت به سر می برند و تحقیقات پلیس برای رازگشایی از انگیزه اسیدپاشی و نیزدستگیری دو متهم مرد ادامه دارد.

فرد مصدوم نیز از بیمارستان تبریز به بیمارستان شهید مطهری تهران منتقل شده و تحت درمان قرار دارد.

پلیس همچنان در تعقیب اسیدپاش اصفهان
«عوامل اسیدپاشی های سریالی در اصفهان شناسایی شده اند.» این آخرین خبر از پرونده اسیدپاشی است که مسئول دفتر جانشینی فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی اعلام کرد و هنوز از دستگیری متهمان خبری منتشر نشده است.

به گزارش جام جم، رسیدگی به پرونده اسیدپاشی در اصفهان همزمان با شکایت چهار زن و دختر در دادسرای این شهر در دستور تیم قضایی ـ انتظامی استان قرار گرفت. پلیس و نیروهای اطلاعاتی در جریان تحقیقات خود سرنخ هایی از عوامل این اسیدپاشی کشف کرده اند که نشان می دهد، اختلالات روحی و روانی، مهم ترین انگیزه در اسیدپاشی روی زنان است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان دیروز از شناسایی عوامل انتشار شایعات در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ حسین حسین زاده، به خبرگزاری «ایمنا» گفته، متاسفانه عده ای از روی غفلت، اخبار و شایعاتی کذب را در شبکه های مجازی منتشر می کنند و حس امنیت را در مردم از بین می برند به همین دلیل پلیس فتا دو نفر را شناسایی کرده که با این روش، به تشویش اذهان عمومی اقدام می کنند. این دو نفر از خارج از استان اصفهان و در یکی از شهرهای جنوبی کشور هستند و به همین دلیل تیم ویژه ای برای دستگیری آنها به این شهر اعزام شده است.

هفته گذشته اعلام شد، چهار مظنون در این پرونده شناسایی شده اند که حسین زاده درباره سرنوشت این افراد گفت: این افراد، غیرمرتبط با هم بودند و پس از تحقیقات به بی گناهی آنها پی بردیم و آزاد شدند. اکنون، چند نفر مظنون در پلیس آگاهی اصفهان، تحت تحقیقات قرار دارند. بازداشت مظنون اصلی پرونده نیز صحت ندارد.

11 مصدوم اسیدپاشی درسال 93
طی هفته گذشته اخبار متناقضی درباره تعداد قربانیان اسیدپاشی در اصفهان منتشر شد که مسئول روابط عمومی دانشگاه اصفهان به تشریح آخرین آمار پرداخت و به ایرنا گفت: از ابتدای امسال تاکنون 11 نفر به دلیل سوختگی با اسید که ناشی از حادثه یا اسیدپاشی در اثر درگیری و مسائل شخصی یا تهاجم از سوی افراد ناشناس بوده ، به بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم (ع) شهر اصفهان مراجعه کرده اند.

یکی از این افراد از شهر اهواز به اصفهان منتقل شده بود و جزو آمار حوادث استان اصفهان به شمار نمی آید. یکی دیگر از مراجعه کنندگان خانم «م.ح» است که به طور سهوی، اسید روی وی ریخته بود. از 9 نفر باقیمانده، چهار زن مربوط به ماه مهر بودند که اطلاعات کامل درباره آنها اعلام شده است. از پنج نفر دیگر نیز یک مرد بر اثر اسیدپاشی بستری شد و بقیه سرپایی درمان شده اند.
 اخبار حوادث  - جام جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------