لبخند امید در چهره اسید سوخته پسرک



هزینه 70 میلیونی درمان پسربچه‌ای که در حادثه‌ای غیر عمد دچار اسید‌سوزی شده بود از سوی سازمان بهزیستی پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایران، از 25 دی‌ماه سال‌جاری وقتی داستان غم‌انگیز پسربچه‌ای به نام علی‌اکبر همرنگ‌زاده رسانه‌ای شد همه از اینکه وی دچار سرنوشت اسیدی شده است، ناراحت شدند.

پدر علی‌اکبر در خصوص این اسید سوزی گفت: قرار بود من اسباب و اثاثیه همسایه را با وانتی که دارم جابه‌جا کنم و رفتم وانت را بیاورم که بچه‌هایم به پارکینگ همسایه رفتند و ظرف اسید که در قفسه پارکینگ بود روی کودکانم می‌ریزد و باعث سوختگی شدید آنها می‌شود که هزینه درمان بسیاری دارند و علی‌اکبر آرزو دارد مانند دیگر همکلاسی‌هایش به‌مدرسه برود.

 افشای سرنوشت این پسر اسید سوخته کافی بود تا علی‌اکبر، پدر و برادرش دیداری با مهندس همایون‌هاشمی رئیس سازمان بهزیستی داشته باشند. صبح سه‌شنبه گذشته همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی در دفتر کار خود با علی‌اکبر و برادرش دیداری ۳۰ دقیقه‌ای داشت و پس از شنیدن داستان این حادثه و مشکلات درمانی از زبان پدر قربانیان دستور داد پس از مکاتبه با بیمارستان تحت درمان علی‌اکبر هزینه‌های درمانی وی تأمین شود.

به گفته پدر علی‌اکبر هزینه‌های درمان حدود ۷۰ میلیون تومان می‌شود که بهزیستی آن را بر عهده گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی در این دیدار با زبان آذری با پدر علی‌اکبر صحبت کرد و از وی جزئیات کارهایی را که برای درمان کودکش کرده است جویا شد.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: راه‌های زیادی برای تأمین هزینه‌ها وجود دارد و سقفی برای تأمین هزینه‌های علی‌اکبر نداریم و اگر احتیاج شد حتماً از خیرین هم کمک خواهیم گرفت. علی‌اکبر ۱۱ ساله که امسال از درس خواندن در مدرسه بازمانده است، به رئیس بهزیستی گفت: خجالت می‌کشم به مدرسه بروم چون صورت و سرم مشکل دارد و شاید بچه‌ها مرا نگاه کنند و حتماً از این صورت می‌ترسند.

پس از دستورات رئیس سازمان بهزیستی، پدر و دو پسر اقدامات اداری را برای آغاز درمان انجام دادند.  پرونده علی‌اکبر و برادرش هم‌اکنون در دادگاه بوده و در انتظار پاسخ پزشکی قانونی است تا حکم نهایی دادگاه صادر شود.


 اخبار حوادث  - ایران
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------