سرقت‌های طلایی زورگیران را صاحب خانه و ویلا کرد/ شکارچی مشتریان طلافروشی‌های ایران به دام افتاد + تصاویر



افرادی که به شیوه‌های مختلف اقدام به زورگیری و سرقت طلاجات و پول‌های نقد مشتریان بانک و صرافی می‌کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش   باشگاه خبرنگاران، در ادامه رسیدگی به پرونده مجرمین سابقه دار تحت تعقیب پلیس آگاهی ، کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه کیف قاپی و زورگیری بنام "مجید . الف" ( متولد 1360 ) که از سال 1389 ، پس از تأمین قرار وثیقه از زندان خارج و از آنزمان متواری شده مجددا  به تهران بازگشته و با همدستی چند مجرم سابقه دار دیگر اقدام به تشکیل گروه جدیدی از سارقین حرفه ای نموده است .

اخبار,اخبارحوادث, سارقان

شیوه وشگرد سرقت ها :
بررسی سوابق "مجید . الف" نشان داد که وی در سوابق گذشته خود ( با داشتن 9 سابقه دستگیری ) ، به شیوه "زاغ زنی" اقدام به شناسایی "طلافروشان در زمان انتقال و جابجایی طلا و جواهرات" و یا "مراجعه کنندگان به صرافی ها و شعبات بانکی"  کرده و پس از آن به شیوه کیف قاپی ، ایجاد پنچری خودرو ، زورگیری و ... اقدام به سرقت طلا و جواهرات ، سکه های طلا ، ارزهای خارجی ( دلار ) و وجوه نقد همراه مالباختگان می نماید .

شناسایی تعدادی از شکات و مالباخنگان :
با شناسایی شکات و مالباختگانی که به شیوه فوق مورد سرقت طلا و جواهرات ، سکه طلا ، وجه نقد و دلار قرار گرفته بودند ، تعدادی از شکات به اداره هجدهم پلیس آگاهی دعوت و تصویر "مجید . الف" را مورد شناسایی قرار دادند .

یکی از مالباختگان که مقدار 5 کیلوگرم طلا از وی سرقت شده بود ، پس از شناسایی تصویر "مجید . الف" در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "بنده حدود 40 سال است که در کار طلا هستم و طلا پخش می کنم . روز حادثه ، ساعت 13:30 با ماشین 206 در حال مراجعه به بازار طلا بودم که احساس کردم ماشین پنچر شده . از ماشین پیاده و اطراف را نگاه کردم که متوجه یک دستگاه موتورسیکلت با سه سرنشین شدم ؛ احساس کردم که آنها در تعقیب من هستند و به همین علت بلافاصله به یکی از همکاران خود تلفن زده و از او تقاضا کردم که خودش را به من برساند . می خواستم تاکسی دربست گرفته و طلاجات را به بازار برسانم ؛ حتی جلوی یک تاکسی را نیز گرفتم اما زمانیکه قصد برداشتن طلاجات را از داخل ماشین داشتم ، ناگهان دو نفر با شکستن شیشه ی ماشین اقدام به برداشتن «کیف طلا » کردند . با آنها درگیر شده و حتی به سمت آنها افشانه نیز پاشیدم اما سارقین پس از سرقت کیف حاوی 5 کیلو گرم طلا ، با موتور از محل فرار کردند " .

 

اخبار,اخبارحوادث, سارقان

 

مالباخته ای دیگر نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " روز سرقت مقدار 5/2 کیلوگرم طلای ساخته شده ی 18 عیار همراه خود داشتم ؛ قصد ورود به داخل پاساژ برج میلاد منطقه عظیمیه شهر کرج را داشتم که سه نفر با یک دستگاه موتورسیکلت ، به سمت خودرو بنده که آنرا پارک و قصد ورود به پاساژ داشتم حمله ور شده و طلاجات را از صندوق عقب ماشین برداشته و پس از ضرب و شتم بنده و با تهدید سلاح سرد ، از محل متواری شدند " .

دستگیری اعضای گروه سارقین :
در ادامه رسیدگی به جرایم "مجید . الف" ، شناسایی مخفیگاه وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در شرایطی که متهم با اطلاع از تحت تعقیب قرار داشتن خود از سوی پلیس آگاهی ، به صورت متناوب مخفیگاه خود را در تهران و کرج تغییر می داد اما سرانجام آخرین مخفیگاه وی در منطقه تهرانپارس شناسایی و پیش از هرگونه اقدام مجدد در خصوص تغییر محل مخفیگاه ، در مورخه 23/11/1393 دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

اخبار,اخبارحوادث, سارقان


"مجید . الف" که چاره ای جز بیان حقیقت نداشت ، در اعترافات خود به کاراگاهان گفت : "سال 88 ، به اتهام کیف قاپی و زورگیری به شیوه زاغ زنی از طلافروشی های سطح کشور دستگیر و با صدور حکم هشت سال محکومیت قطعی روانه زندان شدم ؛ پس از گذشت حدودا یک سال از دوران زندان و با تأمین قرار وثیقه موفق شدم تا از زندان مرخصی بگیرم و پس از آن متواری شدم ؛ مجددا گروه سرقت جدیدی تشکیل داده و به همان شیوه گذشته سرقت های خود را آغاز کردم ؛ می دانستم که در تهران تحت تعقیب قرار دارم و به همین خاطر به تهران نمی آمدم و سرقت های خود را در سایر شهرها و بویژه کرج انجام می دادیم اما پس از مدتی و برای انجام سرقت های سنگین تر ، بهمراه دو همدست خود بنام های بهرام و حسین تصمیم گرفتیم تا علاوه بر کرج ، سرقت های خودمان را در تهران انجام دهیم " .
با شناسایی دو عضو دیگر گروه به اسامی "بهرام . س" ( 27 ساله ) و "حسین . ب" ( 28 ساله ) ، مخفیگاه این دو متهم نیز در شهر کرج شناسایی و هر دو نفر آنها نیز در دو عملیات جداگانه دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به ارزش چند میلیاردی این پرونده گفت : " با توجه به تعداد سرقت های انجام شده از سوی اعضای این گروه از سارقین ، متهمین و بویژه متهم اصلی پرونده به خرید چندین باب واحد آپارتمانی در تهران و کرج و همچنین خرید ویلا در شمال کشور اعتراف کرده اند که اقدامات قانونی در خصوص شناسایی کامل اموال متهمین در دستور کار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است " .

 

اخبار,اخبارحوادث, سارقان


معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین گفت : "با توجه به شناسایی دهها مالباخته و همچنین اعتراف صریح متهمین به تعدد سرقت های انجام شده و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و بویژه شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهمین از سوی بازپرس محترم شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمین شدند ، دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایت خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " . 


 اخبارحوادث  -  باشگاه  خبر  نگاران

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------