راهزنان شبانه شوش به دام افتادند/ اجرای پروژه ساختمان سازی با پول‌های دزدی + تصاویر



اعضای باند سرقت‌ محموله‌های شوش پس از دستگیری به بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان دستبرد‌های شبانه اعتراف کردند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، در مورخه 30/01/1394فردی با مراجعه به کلانتری 130 نازی آباد به مأموران اعلام کرد که خودرو وانت نیسان وی حاوی محموله مواد غذایی ، سرقت شده است .

پرونده در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت محموله" و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اخبار,اخبارحوادث,باند سرقت‌


اظهارات مالباخته :
مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: در ساعت 02:00 بامداد مورخه 30/01/1394 به محل زندگی خود در خیابان بهمنیار مراجعه و ماشین وانت نیسان حاوی بیش از 45 میلیون تومان مواد غذایی را در مقابل درب منزل پارک و برای استراحت به خانه رفتم ؛ ساعت 05:00 صبح زمانیکه برای بردن محموله مواد غذایی حاوی نوشابه های انرژی زا از خانه خارج شدم ، متوجه شدم که ماشین بهمراه محموله آن سرقت شده است .

کشف محموله سرقتی در محدوده خیابان مولوی :
با آغاز رسیدگی به پرونده و احتمال فروش محموله سرقت شده در مراکز خرید و فروش عمده مواد غذایی در محدوده بازار تهران ، کنترل نامحسوس از این مناطق در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت .

در مورخه 05/02/1394 و در زمان فروش محموله نوشابه های انرژی زا ، کارآگاهان موفق به شناسایی این محموله و دستگیری فردی بنام "بیژن . د" ( 24 ساله ) شدند ؛ بیژن پس از دستگیری ، صاحب اصلی بار را فرد دیگری بنام "رامین . ج" ( 31 ساله ) معرفی و عنوان داشت که این محموله را در منطقه کیانشهر از رامین تحویل گرفته و برای فروش به خیابان مولوی آورده که دستگیر شده است .

با شناسایی محل تردد رامین در منطقه کیانشهر ، او نیز در همان مورخه 05/02/1394 دستگیر و در همان تحقیقات اولیه به اطلاع از مسروقه بودن محموله و خرید آن از سارقین اعتراف کرد . 


اخبار,اخبارحوادث,باند سرقت‌

دستگیری متهمین اصلی پرونده :
با اعتراف صریح "رامین" به خرید محموله سرقتی ، یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت بنام "محبوب . الف" ( متولد 1354 ) با 9 فقره سابقه مرتبط با "سرقت های محموله" ، "سرقت های مقرون به آزار و اذیت" و ... ، در منطقه "مرتضی گرد" مورد شناسایی قرار گرفت .

با شناسایی "محبوب . الف" به عنوان یکی از سارقین و به جهت شناسایی دیگر اعضای گروه ، کنترل و مراقبت نامحسوس از وی در دستور کار کارآگاهان پایگاه هفتم آگاهی قرار گرفت که با انجام اقدامات پلیسی ، دو عضو دیگر گروه بنام های "علی . ق" ( متولد 1356 و دارای 12 فقره سابقه سرقت و زورگیری ) و "قادر . م" ( 29 ساله ) در مناطق "مرتضی گرد" و "جوانمرد قصاب" مورد شناسایی قرار گرفتند .

با شناسایی هر سه عضو گروه و مخفیگاه های آنها ، هر سه نفر آنها در سه عملیات همزمان و مشترک دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها علاوه بر کشف مقادیر  متنابهی از انواع اقلام سرقت شده ، کارآگاهان موفق به کشف مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از شکات و مالباختگانی شدند که همگی آنها مورد سرقت محمو له قرار گرفته بودند .

شناسایی تعداد دیگری از  سرقت ها :
با دستگیری متهمین و آغاز تحقیقات ، هر سه متهم که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشتند لب به بیان حقیقت گشوده و صراحتا به بیش از ده فقره سرقت محموله در مناطق "بازار" ، "مولوی" ، "فدائیان اسلام" و "شوش" ، به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتراف کردند .

در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی دیگر از محل سرقت ها در مناطق عبدل آباد ، شوش و سیزده آبان شدند که طی آن سارقین با شناسایی دقیق برخی انبارهای محل نگهداری اقلام تجاری و صنعتی ( مواد غذایی ، باطری خودرو و ... ) به صورت شبانه و ضمن ضرب و شتم نگهبان و بستن دست ، پا و دهان آنها ، اقدام به سرقت محموله های داخل انبارها کرده بودند ؛ در یکی از این سرقت ها ، متهمین در نیمه شب مورخه 04/02/1394 بوسیله یکی از خودروهای مسروقه نیسان متعلق به یکی از مالباختگان اقدام به تخریب کامل درب یک انبار در منطقه عبدل آباد کرده و پیش از هرگونه اقدام احتمالی نگهبان جهت تماس با پلیس و یا مقاومت از سوی وی ، اقدام به بستن و پای نگهبان نموده و اقدام به سرقت محموله ی "باطری خودرو" داخل انبار کرده بودند .

اجرای پروژه ساختمان سازی :
با اعتراف صریح متهمین به سرقت های محموله به شیوه و شگردهای مختلف و شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان در محدوده بازار تهران بویژه در منطقه شوش ، شناسایی اموال بدست آمده از محل فروش اموال مسروقه در دستور کار قرار گرفت ؛ کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سرکرده گروه ( علی . ق ) با پول بدست آمده از محل فروش قسمتی از محموله های سرقتی ، یک پروژه ساختمانی را در منطقه مرتضی گرد آغاز کرده است ؛ همچنین از متهم یک دستگاه خودرو آزرا سفید رنگ نیز کشف و توقیف شد که بنا بر  اعتراف متهم ، در زمان سرقت از آن جهت تردد در سطح شهر استفاده می شد .


اخبار,اخبارحوادث,باند سرقت‌


سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی ، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به ارزش مالی پرونده ، اعتراف صریح متهمین به سرقت های متعدد محموله به شیوه و شگردهای مختلف از جمله زورگیری و شناسایی تعدادی از شکات ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر سه متهم اصلی پرونده از سوی مقام محترم قضایی جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر شکات و مالباختگان احتمالی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و یا موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند ، دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایت خود به نشانی پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان پانزده خرداد – جنب کلانتری 113 بازار مراجعه نمایند " .

اخباراجتماعی  -  باشگاه  خبر نگاران

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------