اخاذی از خانواده مقتول پس از ارتکاب جنایت/ قاتل: قربانی 600 هزار تومان بدهکار بود + عکس



اخبار,اخبار حوادث, قتل , جنایت

مردی که به خاطر طلب 600 هزار تومانی و فحاشی بدهکار، دست به جنایت زده بود، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

 به گزارش  باشگاه خبرنگاران، در مورخه 16 بهمن ماه 93،‌ خانمی افاغنه با مراجعه به دادسرای امور جنایی و طرح شکایتی در خصوص فقدان خواهرزاده اش اعلام کرد : " فرد ناشناسی جهت آزادی خواهرزاده ام درخواست پرداخت مبلغ 600 هزار تومان پول کرده اما با وجود پرداخت این مبلغ ، هیچ خبری از خواهرزاده ام نشد " .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع گروگانگیری و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات شاکیه :
شاکیه پس از حضور در اداره یازدهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " شخصی ناشناس از طریق شماره گوشی تلفن همراه خواهرزاده ام بنام "علیرضا . ع" ( 25 ساله ) با پسرم تماس گرفت و مدعی شد که علیرضا نزد اوست ؛ این شخص در ادامه ی تماس خود عنوان کرد : " مبلغ 600 هزار تومان از علیرضا طلبکار هستم و شما می بایست این مبلغ را از طریق کارت به کارت ، به شماره حساب علیرضا واریز کنید تا من نیز او را آزاد کنم " ؛ ما نیز که تصور می کردیم با پرداخت این مبلغ ، علیرضا آزاد خواهد شد بلافاصله اقدام به واریز این مبلغ ( 600 هزار تومان ) به حساب عابربانک علیرضا کرده اما با این وجود هیچ خبری از وی نشد و به همین علت تصمیم به شکایت گرفتیم " .

شناسایی متهم پرونده :
با آغاز تحقیقات ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که فقدانی به عنوان کارگر ساختمانی در یکی از ساختمان های در حال ساخت و ساز - واقع در منطقه تجریش - مشغول بکار بوده و چندی پیش با یکی دیگر از کارگران ساختمانی بنام "شکرالله . ص" ( 22 ساله ) که او نیز از افاغنه مقیم تهران است ، اختلاف مالی پیدا کرده است .

با شناسایی "شکرالله" به عنوان مظنون اصلی پرونده ، کارآگاهان با شناسایی محل کار وی در ساختمانی در نزدیکی میدان تجریش به این محل مراجعه و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که شکرالله به صورت ناگهانی و پس از تسویه مالی با پیمانکار ساختمانی ، از این محل رفته است .

برداشت مبلغ 600 هزار تومان در بوتیک لباس فروشی :
در بررسی تراکنش مالی حساب عابربانکِ فقدانی ، کارآگاهان موفق به شناسایی یک بوتیک لباس فروشی در بازارچه تجریش شدند که تمامی مبلغ 600 هزار تومان پول واریز شده ، در آنجا برداشت شده بود .

با شناسایی محل برداشت پول از حساب فقدانی ، تحقیقات از صاحبِ مغازه انجام و این شخص در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " جوانی افاغنه ، حدودا 20 ساله با مراجعه به مغازه بنده اقدام به خرید لباس به مبلغ 100 هزار تومان کرد و سپس به بهانه اینکه قصد مسافرت به افغانستان را داشته و نیاز به پول نقد دارد ، از من درخواست کرد تا مابقی موجود حساب عابربانکش را به صورت نقدی پرداخت نمایم ؛ من نیز صرفا بخاطر کمک کردن ، مبلغ 500 هزار تومان را به صورت نقد به وی پرداخت و در مجموع مبلغ 600 هزار تومان از حساب عابربانک برداشت کردم " .

کشف جسد فقدانی :
در مورخه 15/11/1393 جسد جوانی ناشناس ( یک روز قبل از طرح شکایت پرونده گروگانگیری ) ، در داخل یک فرغون در نزدیکی یک سطل آشغال در منطقه ولنجک – خیابان آصف – کوچه اکبری توسط کارگران شهرداری کشف ، موضوع از طریق کلانتری 163 ولنجک به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد .

همزمان با طرح پرونده کشف جسد ناشناس در اداره یازدهم ، پرونده گروگانگیری نیز در اداره یازدهم طرح و در ادامه رسیدگی به این پرونده و بررسی فرضیه ارتکاب جنایت ، پرونده اجساد ناشناس نیز بررسی ، نهایتا کارآگاهان موفق به شناسایی جسد فقدانی "علیرضا . ع" می شوند .

با توجه به دلایل و شواهد بدست آمده ( تاریخ کشف جسد و تاریخ طرح شکایت در پرونده فقدانی ) مشخص شد که قاتل پس از ارتکاب جنایت و رها کردن جسد ، از طریق شماره تماس فقدانی اقدام به تماس و درخواست مبلغ 600 هزار تومان نموده است .

دستگیری متهم :
در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که فقدانی و شکرالله از حدود 6 ماه پیش و در زمان کار کردن در یک ساختمان در حال ساخت و ساز در منطقه تجریش با یکدیگر دوست شده اما پس از مدتی ، فقدانی محل کار خود را تغییر داده است .
بنا بر اظهارات کارگران ساختمانی ، فقدانی اقدام به دریافت پول دستی از شکرالله با مدت زمانِ بازپرداخت یک هفته ای کرده اما پس از این مدت عنوان داشته که قادر به پرداخت این مبلغ نبوده و همین موضوع باعث ایجاد اختلاف مابین وی و شکرالله شده و به همین علت محل کار خود را تغییر داده است .

با توجه به کشف جسد فقدانی و احتمال ارتکاب جنایت توسط شکرالله و احتمال اقدام برای خارج شدن از کشور ، دستگیری وی قبل از هرگونه اقدام برای فرار از کشور در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و نهایتا کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه شکرالله در یک مسافرخانه در محدوده میدان راه آهن و دستگیری وی در ساعت 16:00 مورخه 07/03/1394 می شوند .

اعتراف به جنایت :
متهم پس از انتقال به اداره  یازدهم پلیس آگاهی ، صراحتا لب به اعتراف گشوده و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد ؛ وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : " مقتول از بنده به عنوان پول دستی درخواست مبلغ 600 هزار تومان پول کرد و من نیز صرفا در قالب دوستی و کمک ، این مبلغ را تهیه و به او دادم ؛ قرار بود تا  علیرضا این پول را پس از مدت یک هفته به من بازگرداند اما زمانیکه از وی درخواست پول را کردم ، وی عنوان داشت که پولی در اختیار ندارد و همین موضوع باعث شروع اختلاف ما دو نفر شد ؛ حدودا دو هفته پیش از جنایت ، زمانیکه برای پیگیری طلب خود به مقتول زنگ زده بودم ، ناگهان او بدترین فحاشی ها را به من کرد و عنوان داشت که اصلا قصد بازپرداخت پول مرا ندارد و من نیز که از بازپس گیری پول خود ناامید شده بودم ، تصمیم گرفتم تا دیگر با مقتول تماس نگیرم تا اینکه بعدازظهر مورخه 15/11/1393 ، مقتول به سرساختمانی که من در آنجا به عنوان نگهبان مشغول به کار بودم آمد تا به قول خودش با من آشتی کند ؛ از آنجائیکه به خاطر دشنام و ناسزاگویی های پشت تلفن ،کینه ی شدیدی را از علیرضا به دل گرفته بودم ، زمانیکه او با گوشی تلفن همراهش در حال بازی کردن بود ، گلنگی را  برداشته و ضربه ای از پشت سر به سر او وارد کردم ؛ پس از آن ، پارچه ای را به دو گردن علیرضا انداخته و آنقدر فشار دادم تا دیگر قادر به نفس کشیدن نباشد " .

"شکرالله" در خصوص انتقال جسد مقتول به محل کشف آن نیز به کارآگاهان گفت : "پس از جنایت ، جنازه را داخل یک پتو قرار داده و در تاریکی شب ، جنازه را با فرغون از ساختمان خارج و پس از دور شدن از ساختمان ، جنازه را بهمراه فرغون در کنار یک سطل آشغال رها و به سرعت به ساختمان بازگشتم " .

متهم در خصوص تماس با پسرخاله مقتول نیز عنوان داشت : " فردای روز جنایت یعنی در مورخه 16/11/1393 و برای آنکه به پول خود برسم ، از طریق تلفن همراه مقتول با پسرخاله اش تماس گرفته و با طرح موضوع طلب مالی از علیرضا و تهدید به کشتن وی ، آنها را مجبور کردم تا مبلغ 600 هزار را به حساب عابربانک علیرضا واریز نمایند ؛ من نیز که پیش از این و در چندین نوبت از عابر بانک علیرضا استفاده کرده و رمز او را در اختیار داشتم ، پس از واریز این مبلغ به بازارچه تجریش رفته و .... " .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت و تأیید هویت جسد فقدانی از سوی شاکی پرونده ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت ادامه تحقیقات در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .


  اخبار حوادث  - باشگاه  خبرنگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------