برادرکشی در حمایت از مادر



مردی که برادر خود را در حمایت از مادرش به قتل رساند، به ١٠ سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد.

به گزارش شرق ، مرد جوان که داوود نام ‌دارد، مرداد سال گذشته بعد از قتل برادرش بازداشت شد. او گفت: «بعد از فوت پدرم هرچه‌ داشتیم به‌نام مادرم کردیم. من در خانه‌ای جداگانه زندگی می‌کردم و برادرم با مادرم بود. خواهرم هم ازدواج کرده ‌بود. از درگیری‌های مادرم و برادرم خبر داشتم، اما دخالت نمی‌کردم تا اینکه خواهرم سراغم آمد و گفت وضعیت خیلی بد شده است و داریوش مرتب مادر را اذیت می‌کند و دوباره دست او را شکسته ‌است. تصمیم گرفتم به خانه پدری بروم و از مادرم حمایت کنم. برادرم نامزد داشت و هم‌زمان با دو دختر دیگر هم در رابطه بود و هر هفته یکی از آن دختران را به خانه می‌آورد.

 

مادرم سر این موضوع با او درگیری داشت. وقتی من دخالت کردم، برادرم با من درگیر شد و خواست مرا با سیخ کباب بزند. من بلافاصله چاقو برداشتم و زودتر به او ضربه زدم و بعد هم خانه را ترک کردم».پرونده با پایان تحقیقات و صدور کیفرخواست علیه متهم برای رسیدگی به شعبه ٧٤ دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده ‌شد. روز گذشته بعد از اینکه دادستان و اولیایِ‌دم درخواست خود را مطرح کردند، مادر مقتول گفت: من گذشت می‌کنم اما دیه کامل را می‌خواهم، ضمن اینکه حداکثر مجازات زندان را هم به فرزندم بدهید. او باید قول بدهد سهم‌الارثی را که از پدرش دارد، به من بدهد.


متهم ضمن قبول شروط مادرش، یک‌بار دیگر ماجرای قتل را تعریف کرد و گفت: من اصلا در زندگی مادرم دخالت نمی‌کردم و اگر خواهرم اصرار نمی‌کرد و نمی‌گفت آبروریزی شده‌ است، آنجا نمی‌رفتم. قضات با پایان جلسه رسیدگی به این پرونده، ١٠ سال حبس و پرداخت دیه را به‌عنوان مجازات برای متهم در نظر گرفتند.

 

 اخبار حوادث  - شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------