قصاص؛ فرجام جنایت به خاطر مواد مخدر



مردی که دوستش را به خاطر قرص‌های روان‌گردان به قتل رسانده است، در یک قدمی چوبه‌دار قرار گرفت. راز این جنایت که فروردین سال گذشته به وقوع پیوست، وقتی فاش شد که پسری جوان به پلیس تهران مراجعه کرد و گفت پدرش کسی را کشته است.

این جوان توضیح داد: «پدرم معتاد است. او معمولا همراه یکی از دوستانش در طبقه بالای خانه‌ ما مواد مصرف می‌کند. امروز -روز حادثه- نیز دوستش را به خانه آورد و با هم به طبقه بالا رفتند. ناگهان صدایی شنیدم و سراسیمه خودم را به بالا رساندم. آن‌موقع بود که جسد دوست پدرم را دیدم که غرق در خون بود».مأموران بعد از اطلاع از این موضوع به محل حادثه رفتند و ضمن بازداشت متهم به نام نریمان، جسد را که آثار ضربه چاقو روی آن مشهود بود، به پزشکی‌قانونی منتقل کردند.

 

نریمان وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به کشتن دوستش اقرار کرد و گفت در حالت خشم دست به این جنایت زده و از کاری که کرده پشیمان است. متهم گفت: «من و داوود همیشه با هم مواد مصرف می‌کردیم. او چند بار قرص‌های روان‌گردان مرا برداشته بود و سر این موضوع با هم اختلاف داشتیم. روز حادثه باز هم از قرص‌های من برداشت به او اعتراض کردم و گفتم باید همه قرص‌هایی را که تابه‌حال گرفته پس دهد. او قبول نکرد. سر این موضوع با هم جروبحث کردیم و من در حالی‌که به‌شدت عصبانی بودم با چاقو ضربه‌ای به او زدم.

 

لحظاتی بعد پسرم به طبقه بالا آمد و همه‌چیز را فهمید».پرونده نریمان بعد از تکمیل تحقیقات مقدماتی به شعبه ١١٣ وقت دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. نماینده دادستان در جلسه محاکمه، جرم این مرد را محرز خواند و خواستار مجازات او شد. اولیای‌دم نیز اعلام کردند خواسته‌شان صدور حکم قصاص است. به این ترتیب، نریمان به مرگ محکوم شد. او به رأی صادره اعتراض کرد و قضات دیوان‌عالی کشور به بررسی مجدد پرونده پرداختند. آنها اکنون این رأی را تأیید کرده‌اند و نام متهم در فهرست اعدامیان قرار گرفته است.

 اخبار حوادث  - شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------