10 سال حبس، مجازات همدستي در قتل مرد بي‌گناه



پسر جواني كه سه سال قبل به معاونت در قتل مردي ميانسال متهم شده و با قرار وثيقه آزاد بود، صبح ديروز به تحمل 10 سال حبس محكوم و راهي زندان شد.

به گزارش جوان، متهم 27 ساله كه هوشنگ نام دارد به اتهام معاونت در قتل يك مرد ميانسال صبح روز گذشته در دادگاه كيفري حاضر شد. د

ر ابتداي جلسه رسيدگي به پرونده كه در شعبه 4 دادگاه كيفري شماره يك استان تهران تشكيل شد، نماينده دادستان در جايگاه قرار گرفت و گفت: هفتم مردادماه سال 91 بود كه مأموران پليس از قتل مردي 55 ساله به نام كيومرث روي پل عابر پياده در تهرانپارس باخبر و در محل حاضر شدند.

بررسي‌ها نشان داد كه اين مرد بر اثر اصابت جسم سخت به سرش فوت شده است. بعد از آن مأموران چهار مرد را به عنوان مظنون ‌ بازداشت كردند.

نماينده دادستان ادامه داد: با ادامه بررسي‌ها دو نفر از مظنونان به مباشرت در قتل و دو نفر ديگر به معاونت در قتل اقرار كردند. بعد از اينكه پروند در دادگاه بررسي شد، متهمان رديف‌ اول و دوم به قصاص و متهم رديف سوم هم به حبس محكوم شد.

 اين جلسه هم براي رسيدگي به اتهام هوشنگ تشكيل شده است كه براي او درخواست صدور حكم شايسته دارم.

پس از آن متهم به درخواست قاضي عبداللهي در جايگاه قرار گرفت و اتهامش را انكار كرد. او گفت: من راننده آژانس هستم. داريوش كه از مشتريان پروپاقرص آژانس است، تماس گرفت و گفت كه مي‌خواهد با پيرمردي كه از بستگانشان است معامله كند. بعد با ماشين من به محل رفتيم و من فقط نقش راننده را داشتم. وقتي رسيديم گفت كه با پيرمرد اختلاف و قصد ادب كردنش را دارد. درست است كه من چوب دستي را تهيه كردم اما اصلاً در زمان وقوع حادثه آنجا حضور نداشتم. من بعد از اينكه محل را ترك كرده بودم، اين اتفاق افتاده بود. من هيچ نقشي در قتل ندارم.

قاضي خطاب به متهم گفت: شما در اظهارات قبلي‌‌‌تان نزد بازپرس به جرم خود اقرار كرده و گفته‌‌ايد كه قبل از وقوع قتل، چوب دستي را به متهمان تحويل داده‌ايد و پس از روشن كردن موتور و نگه داشتن آن به صورت روشن (به طوري كه متهمان پس از ارتكاب قتل در زمان پايين آمدن از پله‌هاي پل عابر به راحتي سوار موتور شوند)، پنج دقيقه هم در محل حادثه حضور داشته‌ايد و پس از اطمينان از كشته شدن پيرمرد محل را ترك كرده‌ايد. . . در اين باره چه توضيحي داريد؟ متهم جواب داد: قبول ندارم.

پس از آن هيئت قضايي فيلم ضبط شده از دوربين مدار‌بسته يك بانك كه نزديك به محل حادثه بوده است را به متهم نشان داد و متهم باز هم جرم خود را انكار كرد و در مقام آخرين دفاع از خود اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت: من در قتل كيومرث نقشي ندارم.

قاضي عبداللهي بعد از ختم جلسه با اعضاي دادگاه وارد شور شد. هيئت قضايي پس از آن متهم را به تحمل 10 سال حبس محكوم كرد.


اخبار  حوادث  -  جوان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------