قتل نگهبان بخاطر 40 هزار تومان/ حکم قصاص قاتل تایید شد



کارمند اخراجی که برای سرقت گاوصندوق شرکت به آنجا رفته و نگهبان شرکت را کشته بود، به زودی قصاص می شود.

 آذر ماه سال 92 ماموران پلیس در جریان وقوع یک قتل در تهرانپارس قرار گرفتند که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند.

با حضور ماموران در محل جنایت که یک شرکت بود، مشخص شد که نگهبان شرکت توسط افرادی به قتل رسيده و جسد وي در زمان مراجعه کارکنان به محل کارشان، در پشت ميز اتاقک نگهباني و با دستان بسته پيدا شده است.بنابراین تلاش برای شناسایی عامل یا عاملان این جنایت آغاز شد.

تحقیقات نشان داد که قاتل يا قاتلان با انگيزه سرقت گاوصندوق حاوي مبلغ 40 ميليون تومان پول نقد وارد ساختمان شده و پس از کشتن نگهبان، قصد خارج کردن گاو صندوق با استفاده از يکي از خودروهاي نيسان شرکت را داشته اند که به علت بزرگي و سنگيني گاو صندوق و با وجود انتقال آن به داخل حياط شرکت، موفق به اين کار نشده و محل را ترک کرده‌اند.

بنابراین تجسس ها برای شناسایی یکی از پرسنل این شرکت به عنوان سارق و قاتل آغاز شد و در نهایت ماموران به یکی از کارمندان اخراجی این شرکت که به خاطر اعتیاد از شرکت اخراج شده بود مظنون شدند و در نهایت موفق به دستگیری این مرد شدند و او را تحت بازجویی قرار دادند.

وی در بازجویی ها در نهایت به قتل اعتراف کرد و گفت: من به خاطر اعتیادم از شرکت اخراج شده بودم. برای همین از سه ماه قبل تصميم به سرقت از داخل شرکت گرفتم. تا اینکه روز حادثه همراه پسرعمه‌ام با موتورسيکلت وي به شرکت رفتیم. منتظر مانديم تا خيابان خلوت شود.

بعد از ورود به داخل حياط در حاليکه رضا بيرون شرکت مراقب بود متوجه شدم که چراغ اتاق نگهباني خاموش است و احتمالا نگهبان خواب است. برای همین به سراغ گاوصندوق رفتم. اما نگهبان بیدار شد و مرا دید. برای همین سعی کردیم او را به قتل برسانیم تا مرا لو ندهد. پسرعمه ام ضربه های مشت به او زد و من نيز گردن و گلوي او را فشار دادم تا ديگر از حرکت افتاد. ما پس از قتل گاوصندوق را از آنجا خارج و به زحمت به حياط شرکت منتقل کرديم . اما هرچقدر تلاش کرديم نتوانستيم گاوصندوق را در داخل نيسان بگذاريم و تنها پس از برداشتتن 40 هزار تومان پول نقد داخل يکي از ميزهاي اتاق مالي، از شرکت بيرون آمده و از محل دور شديم.

با اعترافات این مرد پسر عمه اش نیز دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.

با اعترافات متهمان پرونده آنها برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. پس از برگزاری جلسه محاکمه قضات دادگاه متهم ردیف اول را به قصاص و زندان و متهم ردیف دوم را نیز به زندان محکوم کردند.

صبح دیروز این حکم به تایید قضات دیوان عالی کشور رسید و قرار است به زودی مرحله اجرا برسد.


 اخبار حوادث  - باشگاه  خبر نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------