آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی اعمال کرد



اخبار,اخبار بین الملل,آمریکا و کره شمالی

به گزارش فارس، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه (۲۴ مرداد) یک فرد و سه شرکت مرتبط با کره شمالی را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. 

 

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده این تحریم‌ها را به موجب فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۱۰ که ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۷ توسط رئیس‌جمهور آمریکا صادر شده، اعلام کرده است. 

 

تحریم‌های جدید، افرادی را هدف گرفته‌اند که مطابق ادعاها به نیابت از کره شمالی، انتقال محموله‌های «غیرقانونی» را تسهیل کرده‌اند.

 

خزانه‌داری آمریکا تأکید کرده این تصمیم در راستای «تعهد ادامه‌دار» این کشور برای جلوگیری از سرازیر شدن منابع مالی به سمت برنامه تسلیحاتی کره شمالی اتخاذ شده است. 

 

واشنگتن تصریح کرد در نتیجه اقدام امروز، «دارایی‌ها یا سود حاصل از دارایی‌های افراد تحریم‌شده که تحت تملک یا کنترل اشخاص آمریکایی یا در داخل آمریکا هستند بایستی مصادره می‌شود و افراد آمریکایی از معامله با آنها منع می‌شوند.»

 

«استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «خزانه‌داری به اجرای تحریم‌های موجود علیه کره شمالی ادامه خواهد داد و جلوی فعالیت شرکت‌ها، بنادر و کشتی‌های دخیل در انتقال محموله‌های غیرقانونی به کره شمالی را گرفته و آنها را در فهرست تحریم‌ها قرار خواهد داد.»

 

شرکت‌های هدف گرفته شده یک شرکت چینی و شرکت تابع آن در سنگاپور و یک شرکت مستقر در روسیه هستند. مدیر کل شرکت روسیه‌‌ای هم تحریم شده است. 

 

تحریم‌های جدید در حالی اعمال شده‌اند که کره شمالی در حال انجام مذاکراتی با دولت آمریکا بر سر پرونده هسته‌ای این کشور است. 

 

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. 

 

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است. 

 

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------