معاون ترامپ ایستادگی مونته‌نگرو مقابل روسیه را ستود



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,پنس در مونته‌نگرو

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا از ایستادگی کشور کوچک مونته‌نگرو مقابل فشار روسیه در زمان پیوستن آن به ناتو تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا عالی‌ترین مقام آمریکایی است که طی ۱۰۰ سال گذشته به این کشور کوچک حوزه دریای آدریاتیک سفر می‌کند. روسیه، مونته‌نگرو را یک متحد سنتی اسلاو خود می‌داند.

 

معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه در ضیافت شام با رئیس‌جمهوری مونته‌نگرو گفت: شجاعت شما خصوصا در مواجهه با فشار روسیه تحسین جهان را برانگیخت و من هم آن را ارج می‌نهم.  

 

پنس افزود: من حامل پیام تبریک رئیس‌جمهور دونالد ترامپ هستم. او مرا به عنوان نشانە ملموس از تعهد ما به مونته‌نگرو به عنوان تازه‌ترین عضو ناتو به اینجا فرستاده است.

 

وی گفت: آینده کشورهای بالکان غربی در "غرب" است. ما بر تعهد آمریکا برای برقراری روابط و تقویت این روابط میان جامعه اروپایی و بالکان غربی و آمریکا تاکید داریم. 

 

پنس پیوستن مونته‌نگرو به ناتو را دستاوردی تاریخی برای این کشور خواند و گفت که پیوستن به ناتو نشانه قدرت این کشور ۱۰ سال پس از استقلال است.

 

دولت مونته‌نگرو، روسیه را به طراحی یک کودتای ناکام در ماه اکتبر متهم کرده و به گفته آنها، روسیه تلاش داشته از پیوستن این کشور به ناتو جلوگیری کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------