نخست‌وزیر بعدی اسرائیل کیست؟



اخبار,اخبار بین الملل ,نخست‌وزیر اسرائیل

 

اخبار بین الملل -  پایگاه تحلیلی "اسراکست" مطرح کرد

نخست‌وزیر بعدی اسرائیل کیست؟

گمانه زنی ها در مورد نخست وزیر بعدی رژیم اسرائیل آغاز شده و در این میان نام یک نامزد هم حزبی با "نتانیاهو" بیش از سایرین به چشم می خورد سیاستمداری که از خانواده ای فقیر برآمده و مدعی حمایت از حقوق نیازمندان است.

گمانه زنی ها در مورد نخست وزیر بعدی رژیم اسرائیل آغاز شده و در این میان نام یک نامزد هم حزبی با "نتانیاهو" بیش از سایرین به چشم می خورد سیاستمداری که از خانواده ای فقیر برآمده و مدعی حمایت از حقوق نیازمندان است. خط مشی ای که با وجود گسترش شکاف طبقاتی و فقر اقتصادی در سرزمین های اشغالی می تواند به نفع این سیاستمدار اسرائیلی  باشد: "موشه کاهلون".

به گزارش "تدبیر"، پایگاه تحلیلی "اسراکست" ضمن بازتاب نظر"دیوید ازینگ" تحلیلگر این پایگاه تحلیلی در مورد احتمال جانشینی "کاهلون" به جای "نتانیاهو" با گمانه زنی در مورد احتمال انتخاب "موشه کاهلون" به عنوان نخست وزیر بعدی رژیم اسرائیل پس از پایان کار "بنیامین نتانیاهو" می نویسد:" آیا "موشه کاهلون" می تواند نخست وزیر بعدی اسرائیل باشد؟ احتمال آن وجود دارد. او مدت ها در کابینه حزب لیکود فعالیت کرده و از محبوبیت خوبی در میان اسرائیلی ها برخوردار است. اگر او خود را برای شرکت در رقابت انتخاباتی آماده کند این نخستین باری خواهد بود که یک مهاجر مراکشی تبار در عرصه سیاسی برای کسب چنین مقامی خود را نامزد می کند."

نویسنده این مطلب در ادامه می افزاید که "کاهلون" در زمینه طرز فکر "کاهلون" می نویسد:"او در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی "یودیعوت آحارونوت" اظهار داشته بود که خود را پیروی "مناخیم بگین" نخست وزیر پیشین رژیم اسرائیل می داند. او همواره نسبت به سیاست های اقتصادی و اجتماعی هم حزبی هایش و کم توجهی نسبت به وضعیت فقرا هشدار داده است و از این موضوع انتقاد نموده است. او در عرصه سیاست خارجی اظهار داشته که باید به "جان کری" وزیر خارجه امریکا فرصت لازم داده شود تا در زمینه مذاکرات صلح فلسطینی – اسرائیلی ایده هایش را اجرایی نماید. با این حال علیرغم این اختلاف نظر او با "نتانیاهو"، او در زمینه ضرورت به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل توسط فلسطینیان به عنوان یک پیش شرط اساسی با او هم نظر است و اظهار داشته که این موضوعی بسیار پراهمیت می باشد. "کاهلون" هم چنین طرح مبادله اراضی با فلسطینیان را نیز غیر منطقی دانسته است."

"موشه کاهلون" سیاستمدار متولد نوامبر سال 1960 میلادی است. این سیاستمدار میانسال اسرائیلی سال ها در کنست (پارلمان) اسرائیل بوده و از اعضای حزب راستگرای "لیکود" می باشد. او سال های سمت وزارت ارتباطات و وزارت امور رفاهی و خدمات اجتماعی را برعهده داشته است. "کاهلون" فرزند خانواده ای مهاجر و افریقایی تبار است. او از سال 1978 تا 1986 میلادی در ارتش رژیم اسرائیل فعالیت کرده است. "کاهلون" هم چنین در دانشگاه "حیفا" در رشته علوم سیاسی تحصیل کرده است. یکی از اقدامات او در مقام وزارت ارتباطات کاهش هزینه ارتباطات اسرائیلی ها از طریق تلفن همراه بوده است.

"موشه کاهلون" پیش تر در سال 2012 میلادی زمانی که وزیر امور اجتماعی رژیم اسرائیل بود به شدت از شرایط رفاهی شهروندان این رژیم و نوع عملکرد موسسات خیریه در آن رژیم انتقاد کرده بود.

به گزارش روزنامه "هاآرتص" او از شیوه توزیع مواد غذایی میان نیازمندان اسرائیلی به شدت انتقاد کرده بود و آن را رفتاری "تحقیرآمیز" قلمداد کرد. او از پرتاب بسته های غذا به سمت نیازمندان انتقاد کرده بود. "کاهلون" هم چنین روسای سازمان های خیریه اسرائیل را متهم کرده بود که با وجود آگاهی از نیاز فقرا به کمک مالی، آنان بخش اعظم حقوق نیازمندان را کاهش داده اند. او اظهار داشته بود که مردم اسرائیل به رفاه بیش تری نیاز دارند.

تحلیلگر این پایگاه تحلیلی در پایان خاطر نشان می سازد که "کاهلون" به دلیل خاستگاه خانوادگی و شعارهایش در حمایت از فقرا می تواند حمایت بخش مهمی از اسرائیلی ها را کسب کند اما عدم اعلام نظر رسمی او درمورد ایران و برنامه هسته ای آن کشور را یکی از نقاط مبهم این سیاستمدار اسرائیلی می داند.
اخبار بین الملل - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------