آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

فیلم؛ چرا پلیس فرانسوی به اولاند دست نداد؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک نیروی پلیس فرانسه در مراسم یادبود دو افسری که به دست یکی از بیعت کنندگان با داعش کشته شدند، از دست دادن با رییس جمهور فرانسه و نخست وزیر کشور خودداری کرد.

به گزارش العالم، در مراسم یادبودی که وزارت کشور فرانسه برای دو افسر پلیسی که به دست العروسی عبدالله -از بیعت کنندگان با داعش- کشته شدند، برگزار کرد، یکی از نیروهای پلیسِ حاضر در مراسم از دست دادن با فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه و مانوئل والس نخست وزیر کشور امتناع کرد.

مراسم یادبود، صبح روز جمعه 17 ژوئن، در شهر ورسای در شمال فرانسه برگزار شد و در حالی که اولاند با شماری از نیروهای پلیس که برخی لباس رسمی و برخی لباس غیرنظامی به تن داشتند، دست می داد، دست خود را به سمت یکی از نیروهای پلیس دراز کرد، اما وی که دستهای خود را به عقب برده و سرش را بالا نگهداشته بود، تمایلی برای دست دادن به اولاند نشان نداد.

مانوئل والس نخست وزیر فرانسه نیز تلاش کرد با همان فرد دست دهد، اما وی بر موضع خود اصرار داشت. نخست وزیر لحظاتی با او گفتگو کرد و به نظر می رسد علت این اقدامش را جویا شد.

قبل از آنکه تلویزیون فرانسه اظهارات این نیروی پلیس را نقل کند، رسانه های فرانسه سعی کردند پاسخ او را از حرکت لبانش حدس بزنند، و به نظر رسید او چنین پاسخی داده باشد: "تمایلی برای دست دادن با شما ندارم". اما پس ازآن، تلویزیون فرانسه اظهارات وی را این گونه نقل کرد: "مشکلات کاری بسیاری داریم. در شهری که در آن کار می کنم فقط سه خودرو برای 40 نیروی پلیس وجود دارد". وی تاکید کرد که برای بیان شرایطی که در آن بسر می برند، از دست دادن خودداری کرده است.

به نظر می رسد که مانوئل والس از رفتار این نیروی پلیس خشمگین نشد؛ وی در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت که "این امر را درک می کند" و مخالفت نیروی پلیس با دست دادن به رییس کشور رفتاری ناپسند نیست، بلکه با توجه به شرایط فعلی که شاهد کشته شدن دو همکار وی بوده ایم، اقدامش قابل احترام است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------