ابهام درباره سرنوشت موگابه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

پس از دیدار موگابه با فرماندهان کودتا و رد احتمالی کناره‌گیری از ریاست جمهوری زیمبابوه، سرنوشت او و نیز آینده قدرت در این کشور همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، این ابهام با انتشار تصاویری از موگابه پس از دیدار با فرمانده ارتش زیمبابوه که کودتا علیه او را رهبری کرده بیشتر شده است. موگابه در این تصاویر در حالی که لبخند به لب دارد در کنار فرمانده ارتش دیده می‌شود.

 

ارتش زیمبابوه پس از این دیدار اعلام کرد که مذاکرات سازنده‌ای با موگابه داشته که در مورد آینده کشور و آینده پست ریاست جمهوری بوده و به زودی بیانیه‌ای در این باره صادر خواهد کرد.

 

با این حال مشخص نیست که آیا موگابه حاضر به ترک قدرت شده یا خیر و در صورت کناره‌گیری چه امتیازاتی به او داده خواهد شد.

 

ارتش زیمبابوه تلاش دارد تا به شکل مسالمت آمیز رابرت موگابه را از قدرت کنار بزند و به حکمرانی 37 ساله او بر این کشور پایان دهد و امرسون امنان گاگوا، معاون برکنار شده‌ موگابه را بر سر کار بیاورد.

 

درواقع بیشتر تلاش ارتش و جناح مخالف در زیمبابوه ممانعت از روی کارآمدن همسر موگابه است که در دوره اخیر تلاش زیادی برای فراهم شدن شرایط رهبری او در این کشور آفریقایی انجام شده بود.

 

فرستاده آفریقای جنوبی به زیمبابوه که تلاش دارد اوضاع را بدون خشونت حل و فصل کند نیز در این کشور به سر می‌برد و در نشست دیروز در کنار موگابه و فرمانده ارتش حاضر بود.

 

موگابه به شکل غیرمنتظره‌ای‌ از کاخ مجلل خود معروف به "کاخ آبی" که در آنجا تحت بازداشت خانگی قرار داشت به کاخ ریاست جمهوری منتقل شد و عکس‌هایش با فرمانده ارتش و نماینده آفریقای جنوبی در کاخ ریاست جمهوری گرفته شد.

 

 ایسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------