جان بولتون: آمریکا درباره خلع سلاح کره‌شمالی خیالبافی نمی‌کند



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,جان بولتون
پس از انتشار گزارش‌هایی درباره ادامه برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی، مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است که هیچکس در دولت واشنگتن درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی خیالبافی نمی‌کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا گفته است، ممکن است زمانی آمریکا به این نتیجه برسد که رهبری کره شمالی درباره تعهداتش در قبال خلع سلاح اتمی جدی نیست، آن زمان است که می‌توان درباره این مساله بحث کرد.

 

بولتون در جریان صحبت با شبکه خبری فاکس نیوز گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تمام تلاش را کرد تا به کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی برای عمل به وعده‌هایش در نشست ۱۲ ژوئن در سنگاپور کمک کند. ترامپ در واقع به کیم یاد می‌دهد که چطور راه را برای طرف مقابل هموار کند اما اگر مقام‌های کره شمالی نتوانند تشخیص دهند که چگونه به مسیر خود ادامه دهند، حتی منتقدترین منتقدان ترامپ هم قادر نخواهند بود بگویند او راه را برای طرف مقابل بست.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه تا چه مدت ترامپ می تواند منتظر اقدامات کره شمالی بماند، گفت: این به نحوه عملکرد پیونگ یانگ بستگی دارد. اگر آنها تصمیم استراتژیک برای توقف برنامه‌های اتمی خود بگیرند، می‌توانند آن را ظرف یکسال اجرایی کنند ما منتظر مشاهده چنین مساله‌ای هستیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------