پوتین نشست گروه جی ۲۰ را ترک کرد



اخبار,اخباربین الملل ,نشست سران گروه 20

 

 اخبار بین الملل - پوتین نشست گروه جی ۲۰ را ترک کرد

نشست امسال جی-20 در حالی برگزار شد که بحران اوکراین و تنش کم‌سابقه میان غرب و روسیه بر آن سایه افکنده بود و اغلب سران کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا سعی در قدرت‌نمایی در برابر روسیه داشتند.

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه گزارش داد رئیس‌جمهور روسیه پیش از برنامه از قبل اعلام‌شده، «بریزبین» محل برگزاری نشست سران گروه ۲۰ را ترک کرده است.

به گزارش فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه پیش از پایان نشست سران گروه 20، شهر «بریزبین» محل برگزاری این نشست در استرالیا را ترک کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که هواپیمای آقای پوتین صبح امروز از فرودگاه این شهر بلند شده است. روز گذشته نیز خبر مشابهی مبنی بر تصمیم هیئت روس برای ترک محل نشست پیش از برنامه از قبل اعلام‌شده منتشر شد، اما کرملین این خبر را رد کرد.

نشست امسال جی-20 در حالی برگزار شد که بحران اوکراین و تنش کم‌سابقه میان غرب و روسیه بر آن سایه افکنده بود و اغلب سران کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا سعی در قدرت‌نمایی در برابر روسیه داشتند.

«استفان هارپر» نخست‌وزیر کانادا و «تونی ابوت» نخست‌وزیر استرالیا از جمله کسانی بودند که پیش از دیدار با پوتین با به کار بردن ادبیاتی غیردیپلماتیک، از وی خواستند به آنچه حمایت از استقلال‌طلبان شرق اوکراین خواندند، پایان دهد. «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس هم روسیه را فشار آوردن بر کشورهای کوچکتر متهم کرد.

رئیس‌جمهور روسیه امروز در حالی محل نشست را ترک کرد که هنوز بیانیه پایانی این گروه صادر نشده است. با این حال آقای پوتین در ضیافتی که شب گذشته برگزار شد، به تمجید از نشست امسال و «بحث‌های سازنده» صورت گرفته در آن پرداخت.

آقای پوتین پیش از این هم با انتقاد از سیاست‌های اروپا در قبال اوکراین و ایجاد بحران در این کشور با حمایت از معترضانی که سال گذشته دولت مرکزی را ساقط کردند، گفته بود تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه به همه طرف‌ها از جمله اوکراین آسیب وارد می‌کند.

وی در نشست خبری که شب گذشته برگزار شد، گفت: «برخی از دیدگاه‌های ما همخوان نبود، اما بحث‌های جامع، سازنده و بسیار مفیدی صورت گرفت.»

رئیس‌جمهور روسیه دیشب هم تائید کرد که قصد دارد زودتر از برنامه از پیش اعلام‌شده محل مذاکرات را ترک کند. وی با بیان اینکه این مسئله را برای ابوت توضیح داده و او را در این مورد قانع کرده است.
 
 اخبار بین الملل  - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------