تهدید داعش توسط اردن



اخبار,اخبارربین الملل,داعش

سرهنگ 'ممدوح العامری' سخنگوی ارتش اردن در بیانیه ای گفت که دستگاههای دولتی 24 ساعته پیوسته در حال پیگیری موضوع هستند.

اردن تهدید کرد که در صورتی که تروریستهای 'داعش'، 'معاذ الکساسبه' خلبان این کشور را به قتل برسانند، در اسرع وقت اقدام به اجرای حکم اعدام 'ساجده ریشاوی' و چند نفر دیگر از فرماندهان این گروه تروریستی که در زندانهای این کشور هستند، می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری'فلسطین الیوم'، دولت اردن دیشب (جمعه شب) این تهدید را پس از پایان مهلت داده شده از سوی داعش یعنی پنجشنبه شب گذشته برای کشتن خلبان اردنی و گروگان ژاپنی در صورتی که ریشاوی تا غروب این روز در مرز ترکیه تحویل داعش نشود را مطرح کرده بود.

ارتش اردن دیروز اعلام کرد که دستگاههای دولتی در حال تلاش برای به دست آوردن اطلاعات درباره زنده بودن خلبان اردنی گروگان گرفته شده توسط داعش پس از پایان مهلت مقرر برای مبادله زندانیان هستند.

سرهنگ 'ممدوح العامری' سخنگوی ارتش اردن در بیانیه ای گفت که دستگاههای دولتی 24 ساعته پیوسته در حال پیگیری موضوع هستند.

وی افزود: به محض دریافت اطلاعات جدید، آن را در زمان مناسب منتشر خواهیم کرد.

در حالی که ضرب الاجل برای قتل گروگانهای ژاپنی و اردنی از سوی داعش به پایان رسیده است، اما هنوز سرنوشت آنها در هاله ای از ابهام قرار دارد.

گروگانگیران تهدید کرده اند که هر دو گروگان ژاینی و اردنی را در صورت عدم آزادی ریشاوی که به خاطر مشارکت در حمله تروریستی سال 2005 در پایتخت اردن که منجر به کشته شدن 60 نفر شد، سر خواهند برید.

اردن موافقت خود را برای آزادی ساجده ریشاوی تروریست عضو گروه تکفیری داعش محکوم به اعدام در مقابل آزادی معاذ الکساسبه خلبان اردنی اعلام کرده است.

یک فروند جنگنده 'اف-16 ' اردن که در کنار ائتلاف ضد داعش مبارزه می کرد، سوم دی ماه در نزدیکی شهر 'الرقه' در شرق سوریه سقوط کرد و معاذ الکساسبه خلبان آن به دست تروریست های داعش اسیر شد.

گروه تروریستی داعش چهارشنبه گذشته به مقام های اردنی 24 ساعت مهلت داده بود تا ساجده ریشاوی بمب گذار زن زندانی در این کشور را در مقابل آزادی یک گروگان ژاپنی به سران داعش تحویل دهند و در غیر این صورت خبرنگار ژاپنی و خلبان ارتش اردن را به قتل می رساند.

مقام های اردن نیز اعلام کردند که ساجده ریشاوی را در صورتی آزاد می کنند که گروه تروریستی - تکفیری داعش، خلبان آن ها را آزاد کند.

دادگاه اردن حکم اعدام وی را در سال 2006 اعلام کرد، اما در همان سال حکم اعدام در این کشور ممنوع شد.


اخبار بین الملل -   ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------