آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

تلاش ناموفق داعش برای عضوگیری در خاور دور روسیه



 اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,گروه تروریستی داعش

دادستانی استان 'ساخالین' در خاور دور روسیه از تلاش ناموفق گروه تروریستی داعش برای عضوگیری در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی دادستانی استان ساخالین روز پنجشنبه اعلام کرد: چند نفر از ساکنان استان ساخالین تحت تبلیغات گروه تروریستی داعش قصد داشتند به این گروه بپیوندند که از تلاش آنها جلوگیری شد.


به نوشته خبرگزاری روسیا سگودنیا، دادستانی استان ساخالین به تعداد افرادی که چنین تلاشی را برای پیوستن به داعش انجام داده اند اشاره نکرده و فقط خاطر نشان کرده است که از خروج آنها از جزیره ساخالین جلوگیری شد.


در گزارش دفتر مطبوعاتی دادستانی استان ساخالین همچنین گفته شده است که سازمان امنیت فدرال روسیه هویت شماری از شهروندان روس را که به داعش پیوسته اند شناسایی کرده و این افراد تحت پیگرد بین المللی اعلام شده اند.


در روسیه فعالیت گروه تروریستی داعش ممنوع اعلام شده و سازمان های امنیتی این کشور به شدت با آن مبارزه می کنند و تا کنون شماری از اعضای این گروه تروریستی دستگیر شده اند.
آخرین مورد چنین دستگیری های تروریستی در روسیه روز دوم خرداد ماه جاری انجام گرفت و عملیات ماموران امنیتی روسیه برای شناسایی عوامل گروه های تروریستی بویژه اعضای داعش در این کشور سبب دستگیری 4 عضو این گروه تکفیری در جمهوری اینگوش شد.


مرکز اطلاع رسانی کمیته ضد تروریستی روسیه در این رابطه اعلام کرد که ماموران امنیتی توانستند شبکه ای از اعضای داعش را در جمهوری اینگوش متلاشی و اعضای آن را بازداشت کنند.


خبرگزاری ایتارتاس نیز نوشت: ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه در عملیات دستگیری این افراد که در منطقه نازران انجام شد، شرکت داشتند.


براساس گزارش اعلام شده، تروریست ها قصد داشتند علیه مقام های دولتی، ماموران امنیتی و مردم در جمهوری مسلمان نشین جمهوری اینگوش در منطقه قفقاز، اقدام های تروریستی انجام دهند.


رییس سازمان امنیت فدرال روسیه نیز یک هفته پیش اعلام کرد که ماموران امنیتی موفق به کشف و خنثی کردن انجام یک رشته عملیات تروریستی شده اند که قرار بود در شهرهای بزرگ این کشور اجرا شود.


آلکساندر بورتنیکوف گفت که در چارچوب اجرای خنثی کردن عملیات تروریستی که با همکاری ماموران امنیتی بلاروس و روسیه صورت گرفت، یک شهروند این کشور که تحت پیگرد بین المللی قرار داشت و اعلام شده بود در فعالیت های تروریستی در سوریه شرکت داشته، بازداشت شده است.


این سازمان سه هفته پیش نیز اعلام کرد سه داعشی که با ورود از تاجیکستان قصد داشتند در مسکو اعمال تروریستی انجام دهند، دستگیر شدند.


از سوی دیگر، برخی شهروندان روسیه بیشتر از منطقه قفقاز بویژه جمهوری چچن در صفوف گروه های تروریستی تکفیری در عراق و سوریه حضور دارند و حتی واحدی از تروریست های چچنی که به «الشیشانی» شهرت دارند، در سوریه فعالیت می کند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------