اولاند خواستار اقدام نظامی آمریکا و روسیه علیه جبهه النصره شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل, رئیس جمهوری فرانسه

رئیس جمهوری فرانسه خواستار اقدام بین‌المللی علیه شاخه القاعده در سوریه شد و هشدار داد که شکست‌های اخیر داعش ممکن است به دیگر گروه‌های افراط گرا جرات و جسارت ببخشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه پس از دیدار با رهبران آمریکا، آلمان، انگلیس، ایتالیا و اوکراین در حاشیه نشست ناتو در ورشو گفت: بدون شک داعش در حال عقب نشینی است. اما نباید از وضعیتی که به موجب آن داعش ضعیف‌تر و دیگر گروه‌های افراط گرا قوی‌تر می‌شوند،  نیز غافل شویم.

اولاند به جبهه النصره مرتبط با القاعده به عنوان گروهی که آماده است تا از کمپین ضد داعش تحت رهبری آمریکا سوء استفاده کند، اشاره کرد.

داعش که با سیلی از حملات هوایی و حملات زمینی نیروهای محلی مواجه شده، طی ماه‌های اخیر قلمروهایی را در سوریه و عراق از دست داده است.

اولاند با اشاره به روسیه و آمریکا گفت: ما نه تنها باید ادامه اقدامات ضد داعش را در بین خودمان هماهنگ کنیم بلکه باید اقدامات کارآمدی را علیه جبهه النصره اتخاذ کنیم.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌اش روز چهارشنبه در جریان یک تماس تلفنی با تشدید هماهنگی‌های نظامی میان این دو کشور در سوریه موافقت کردند.

روسیه در مه سال جاری میلادی حملات هوایی مشترک با آمریکا به اهداف افراط گرا در سوریه را پیشنهاد داد؛ پیشنهادی که با بی‌اعتنایی واشنگتن رو به رو شد.

کاخ سفید گزارش داد که این دو رهبر در تماس تلفنی خود بر تعهد خود نسبت به شکست داعش و جبهه النصره تاکید کردند.

در همین حال اولاند روز شنبه در یکی از کنفرانس‌های ناتو گفت: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نباید روابط میان آمریکا و اروپا را زیر سوال ببرد.

وی افزود: دفاع اروپا جدا از ناتو معنایی ندارد.

اولاند در بخش دیگری از حرف‌های خود نسبت به انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در پاییز آینده ابراز نگرانی کرد و گفت: ممکن است انتخابات آتی آمریکا به نتیجه‌ای منجر شود که ما مجبور شویم در روابط‌ میان اروپا و آمریکا بازنگری کنیم.

وی تصریح کرد: این ارتباط بسیار مهم است چراکه انتخابات آمریکا برگزار می‌شود و نباید به نتیجه‌ای بینجامد که در روابط میان فرانسه و اروپا با آمریکا بازنگری شود.

اولاند افزود: ما به منظور تحقق صلح و امنیت نیازمند این روابط هستیم و باید تاکید کنیم که این ارتباط قادر است در زمینه مبارزه با تروریسم مثمر ثمر باشد و ما طی ماه‌های گذشته بر آن تاکید کردیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------