معاون نخست وزیر روسیه: برگزیت، اروپا را تضعیف کرده است



  اخباربین الملل  ,خبرهای  بین الملل ,معاون نخست وزیر روسیه

«آرکادی دورکوویچ» معاون نخست وزیر روسیه هشدار داد تصمیم انگلیس به خروج از اروپا (برگزیت) این قاره را در برهه کنونی تا اندازه ای تضعیف کرده است.

به گزارش ایرنا  به  نقل از   خبرگزاری آسوشیتدپرس، معاون نخست وزیر روسیه در گفت و گو با بی بی سی تاکید کرد از نظر روسیه بسیار مهم است که اروپا همچنان قوی باقی بماند چرا که ما به شریکی ضعیف نیاز نداریم.


وی افزود: سیاست های قوی، اروپا را به شریکی بزرگ در عرصه بین المللی در آینده بدل می کند و کشورها به تنهایی نمی توانند به همان اندازه اروپای متحد در سیاست های بین المللی تاثیر بگذارند.


دورکوویچ همچنین ادعای «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس و دیگر مقام ها را درباره هشدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه درباره تاثیر برگزیت در تضعیف اتحادیه اروپا و لغو تحریم ها علیه مسکو را تکذیب کرد و گفت: این موضوع حقیقت ندارد. اول اینکه ما دیدگاه خاصی درباره ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نداریم. این موضوع به تصمیم انگلیس و سایر کشورهای اروپایی بستگی دارد و روسیه نقشی در این زمینه ندارد و دوم، تحریم ها به دلیل سیاست های انگلیس نیست بلکه عمدتا تحت الشعاع نفوذ آمریکا و دیدگاه کلی دولت های اروپایی در قبال رویدادهای اوکراین است و ما فکر می کنیم چنین نگرشی نادرست است.


اظهارات این مقام روس در بحبوحه تظاهرات سراسری در شهرهای مختلف انگلیس که خواستار حفظ روابط نزدیک این کشور با اروپا است، مطرح شده است.
شهرهای لندن، ادینبورگ، بیرمنگام، اکسفورد و کمبریج امروز(شنبه)، همزمان با سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم صحنه تظاهراتی است که در آن توقف روند برگزیت درخواست می شود.


هدف از این تظاهرات همچنین حمایت از حفظ روابط اقتصادی، فرهنگ و اجتماعی انگلیس با سایر کشورهای اروپا است.


تظاهرکنندگان، توقف اجرای ماده 50 پیمان لیسبون را به عنوان سازوکاری که خروج دو ساله انگلیس از اتحادیه اروپا را امکان پذیر خواهد کرد، خواستار هستند. . این خواسته مورد حمایت افرادی همچون «چوکا اومانا/ Chuka Umunna» سیاستمدار حزب کارگر، «کارولین لوکاس» از رئیسان حزب سبز انگلیس و «ادی ایزارد» کمدین و «جوسی لانگ» نویسنده و طنزپرداز انگلیسی است.


آنها همچنین خواستار رایزنی های گسترده تر عمومی در هر مرحله از مذاکرات برگزیت هستند.
این گردهمایی های اعتراض آمیز به دنبال توافق توافق کابینه انگلیس بر سر کنترل مهاجرت به عنوان یکی از بخش های مهم مذاکرات برگزیت برپا می شود. کابینه انگلیس همچنین با برگزاری همه پرسی دومی درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا مخالفت کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------