افزایش احتمال توافق امریکا و روسیه درباره سوریه در روزهای آینده



  اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل,رئیس جمهور روسیه

در پایان نشست گروه جی‌20 در روز دوشنبه 5 سپتامبر در هانگژو چین، رئیس جمهور روسیه در یک نشست مطبوعاتی از روند کاری این اجلاس استقبال کرد و درباره موضوعات مطرح شده در این نشست صحبت کرد.

 به  گزارش  ایران ؛پایگاه خبری «فرانسه آرتی» از ابراز خرسندی ولادیمیر پوتین از اجلاس جی‌20 که منافع روسیه را در نظر گرفته است، خبر می‌دهد. ولادیمیر پوتین برای نخستین بار درباره نتایج حاصله در این اجلاس در هانگژو صحبت کرد و گفت: «روند کاری اجلاس جی‌20 در چین بسیار پربار بود و منافع تمامی کشورها و به خصوص روسیه در آن در نظر گرفته شده بود.»

در دومین روز اجلاس جی‌20، شرکت‌کنندگان درباره شیوه‌های متمرکز بر نوآوری بحث کردند چرا که ابزارهای قدیمی دیگر کارآمد نیستند و رئیس جمهور روسیه اشاره کرد که کاهش سرمایه‌گذاری و رکود تجارت‌های بین‌المللی را در نظر بگیرند.

احتمال رسیدن به توافق درباره سوریه طی روزهای آینده

سوریه نیز از موضوعات برجسته‌ای بود که با رو در رو شدن ولادیمیر پوتین و باراک اوباما در نشست جی‌20 در مورد آن بحث شد. ولادیمیر پوتین با استقبال از مطرح شدن موضوع سوریه گفت: سوریه موضوعی است که روسیه و ایالات متحده را به هم نزدیک کرده است و ما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم.» او افزود: «ما نمی‌توانیم از اهداف دیگر صد درصد مطمئن باشیم اما گفت‌وگوها درباره سوریه با دیگر شرکای ترک و آمریکایی همچنان ادامه دارد». وی همچنین اطمینان داد: «روسیه و ایالات متحده در چند روز آینده می‌توانند درباره سوریه به توافق برسند.»

ولادیمیر پوتین اشاره کرد: «تلاش‌های روسیه و ایالات متحده در مبارزه با تروریسم در سوریه می‌تواند به بهبود و تقویت شرایط کمک کند.» پوتین با نوعی احساس علاقه و نگرانی نسبت به اوباما گفت: «من فکر می‌کنم او برای دستیابی به نتایج در مبارزه با تروریسم و رسیدن به قطعنامه در درگیری‌های سوریه کاملا صادق است.»

به نظر می‌رسد دیدار میان دو رئیس دولت مثمر ثمر بوده است، طوری که ولادیمیر پوتین معتقد است که هر دو به مرحله‌ «درک متقابل» رسیده‌اند.

روابط غیرعادی با واشنگتن

همچنین رویترز در گزارشی از ابراز تأسف ولادیمیر پوتین نسبت به روابط روسیه و آمریکا خبر داد. رئیس جمهور روسیه در این زمینه گفت: «ما اعتقاد داریم که وضعیت طبیعی نیست و تمایل داریم که این همکاری‌ را به طور کامل بازگردانیم.»

در حاشیه نشست جی‌20، پوتین در ملاقات با باراک اوباما متذکر شد که تحریم‌ها علیه روسیه را لغو کند، هرچند که در حال حاضر هم خطوط تجاری و اقتصادی میان این دو کشور چندان مهم نبوده است. ولی ولادیمیر پوتین افزود اگر ایالات متحده تمایل داشت روابطش با روسیه بهتر شود می‌بایست تحریم‌ها علیه روسیه را لغو می‌کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------