سه زن مظنون به تلاش برای اقدام تروریستی نافرجام در پاریس دادگاهی شدند



  اخبار بین الملل,خبرهای   بین الملل ,اقدام تروریستی در فرانسه

 دادگاه ضدتروریسم فرانسه برای سه زن مظنون به ارتباط با پرونده اقدام تروریستی خنثی شده در مرکز پاریس قرار بازداشت صادر کرد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فرانسه از پاریس، «اینس م.»، «سارا ه.»، «امل س.» به دلیل «تلاش برای اقدام تروریستی در فرانسه و مشارکت در جرم تروریستی برای هدف قرار دادن مردم» در دادگاه ضدتروریسم فرانسه حاضر شدند.


در این دادگاه برای دو مظنون اول به دلیل تلاش برای قتل افراد و ارتباط با سازمان تروریستی، قرار بازداشت صادر شد. مظنون سوم نیز در مورد همدستی با دو مظنون اول، گناهکار شناخته شد.


دیروز همچنین «محمد لامین آ.» نامزد سارا ه. که کمی پس از سه مظنون دستگیر شد و یک نوجوان 15 ساله به جرم تلاش برای اقدام تروریستی دادگاهی شدند.


بر پایه این گزارش، این نوجوان که قاضی برای او قرار بازداشت موقت صادر کرد، دو روز پیش از دستگیری زنان تروریست در منطقه هفت پاریس در خانه اش بازداشت شد. مادر این نوجوان از ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) به دلیل افراط گرایی در حبس خانگی به سر می برد.


روز شنبه نیز «اورنلا ژیلیژمان» یکی دیگر از زنانی که در ارتباط با پرونده اقدام تروریستی خنثی شده در پاریس بازداشت شده بود، دادگاهی شد. وی برج ایفل را هدف حمله تروریستی اعلام کرد.


هفته گذشته با کشف یک خودروی حامل پنج کپسول گاز و دو بطری گازوئیل در چند صد متری کلیسای «نتردام» پاریس، یک اقدام تروریستی خنثی شد. پلیس همچنین در پیگیری این مساله موفق شد اعضای یک شبکه تروریستی متشکل از چندین زن را بازداشت کند.


«فرانسوآ مولن» دادستان پاریس اعلام کرده است که عاملان این اقدام توسط تروریست های گروه «داعش» از سوریه هدایت می شدند.


فرانسه از آغاز سال 2015 میلادی با اقدامات تروریستی بی سابقه ای مواجه شده است.


در حملات تروریستی 13 نوامبر 2015(22 آبان 94) پاریس، فرانسه برای نخستین بار در تاریخ خود هدف عملیات انتحاری قرار گرفت. در این حملات که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، 130 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 350 نفر دیگر مجروح شدند.


پس از این حمله تروریستی، در سراسر فرانسه حالت فوق العاده اعلام شد. حالت فوق العاده در فرانسه که تاکنون چند بار دیگر هدف حمله تروریستی گسترده و یا اقدامات تروریستی محدود قرار گرفته؛ تا اوایل سال 2017 میلادی تمدید شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------