هفت روز تا انتخابات آمریکا مانده؛ آیا ترامپ می تواند کلینتون را شکست دهد؟



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل,کلینتون و دونالد ترامپ

هفت روز بعد آمریکایی‌ها انتخاب خواهند کرد که میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، کدام یک چهل وپنجمین رییس جمهور ایالات متحده خواهند بود. اما تجربه های قبلی به ما آموخته است که اهمیت هفته ها و روزهای پایانی منتهی به انتخابات را نباید فراموش کرد.

  واشنگتن پست نوشت: هفت روز بعد آمریکایی‌ها انتخاب خواهند کرد که میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، کدام یک چهل وپنجمین رییس جمهور ایالات متحده خواهند بود. اما تجربه های قبلی به ما آموخته است که اهمیت هفته ها و روزهای پایانی منتهی به انتخابات را نباید فراموش کرد.

 

به گزارش  انتخاب ؛ ترامپ در ادامه مبارزات انتخاباتی اش روز یکشنبه در نیومکزیکو و روز دوشنبه در میشیگان خواهد بود. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که ترامپ می تواند در یک هفته پیش رو به سرعت کلینتون را پشت سر بگذارد و سنگرهای دموکرات ها را فتح کند. اما از سوی دیگر میتوان به نتایج نظرسنجی ها استناد کرد که نشان میدهد هیلاری کلینتون در برخی ایالت ها رأی فوق العاده بالایی دارد.

 

حقیقت نهفته در این رقابت این است که با وجود تحولات عمده ای که برای هر دو نامزد در طول ماه های گذشته اتفاق افتاده است، همچنان کلینتون دارای یک برتری روشن می باشد. نکته جالب این است که برای نامزد های حزب دموکرات در هر انتخابات ریاست جمهوری از سال 1992 برخی ایالت ها رای ثابت و مطمئنی داشته اند.

 

به جز در مین و نبراسکا، برندهٔ آرای مردمی تمام آرای الکتورال ایالت را می‌برد (گرچه مجالس ایالت‌ها قانوناً می‌توانند نحوهٔ تخصیص آرا را عوض کنند). در انتخابات‌های ریاست جمهوری اخیر کمپین‌ها منابع خود را عموماً بر تعداد اندکی از ایالت‌های رقابتی متمرکز کرده‌اند. ایالت‌های احتمالی صحنهٔ رقابت عبارتند از نوادا، کلرادو، آیووا، ویسکانسین، میشیگان، اوهایو، پنسیلوانیا، نیوهمپشایر، ویرجینیا، کارولینای شمالی، و فلوریدا. دمکرات‌ها نیز هدف قرار دادن آریزونا، جورجیا، و تگزاس را مورد بررسی قرار داده‌اند. در این حال، جمهوریخواهان ممکن است مینه‌سوتا و نیو جرسی را نیز هدف قرار بدهند.

 

این نکته مهمی است که فراموش نکنیم این دو نامزد منفورترین نامزدهای ریاست جمهوری در تاریخ هستند. در یک نظر سنجی واشنگتن پست که در اوایل این ماه انجام شده است، 42 درصد از رای دهندگان نظر مساعدی نسبت به کلینتون داشتند در مقایسه با 56 درصدی که نظری نامطلوب داشتند. ترامپ نیز 37 درصد رای موافق و 62 درصد رای ناموافق داشت.

 

این سطح از منفوریت پیش بینی را برای تحلیلگران دشوار می کند و رای دهندگان را نیز مردد خواهد کرد. هنوز هم تعداد بیشماری وجود دارند که معتقدند با انتخابی بی معنی بین دو گزینه ناخوشایند مواجه هستند.

 

تعداد زیادی کلینتون را گزینه ای نامطلوب تلقی می کنند اما می گویند از ترس پیروزی ترامپ و بدتر شدن اوضاع، به کلینتون رای خواهند داد.

 

البته روشن و وضح است که نتیجه هیچ نظر سنجی را نمی توان کاملا پذیرفت چرا که اغلب آمارهای متناقضی ارائه می کنند. تنها باید به نتیجه روز انتخابات تکیه کرد تا میزان محبوبیت این دو کاندیدا مشخص شود.

 

در سال 2012، حدود 125 میلیون نفر رای دادند - 65 میلیون برای رئیس جمهور اوباما، 60 میلیون برای میت رامنی. که رای دهندگان 72 درصد سفید، 13 درصد سیاه و سفید، 10 درصد اسپانیایی و 3 درصد آسیایی بودند. زنان 53 درصد از رای دهندگان را تشکیل می دادند. 38 درصد دموکرات، 32 درصد جمهوریخواهان و 28 درصد مستقل بودند.

 

باید به این نکته توجه داشت که افزایش وحدت جمهوری خواهان در حمایت از نامزد ریاست جمهوری این حزب کمک کرده است تا در تازه‌ترین نظرسنجی ملی او فاصله اندکی با کلینتون داشته باشد.

 

براین اساس از میان هر 10 نفر 6 تن از رای دهندگان احتمالی گفته‌اند که این خبر تاثیری بر رای آنها نداشته است، در حالی که بیش از سه تن در میان 10 نفر گفته‌اند تمایل کمتری به حمایت از هیلاری کلینتون دارند و تنها دو درصد گفته‌اند که در نتیجه این اخبار بیشتر تمایل پیدا کرده‌اند تا از او حمایت کنند.

 

با این حال این مساله بیشتر از آنکه تاثیری بر رای دهندگانی که هنوز تصمیم خود را نگرفته‌اند داشته باشد، بر ترجیح رای دهندگان مخالف کلینتون تاثیرگذار بوده است.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------