دبکافایل: اوباما برای کردهای سوریه سلاح ارسال کرد



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل,سلاح

پایگاه صهیونیستی دبکافایل در گزارشی مدعی شد که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا برای کارشکنی در مسیر طرح های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آینده این کشور، چندین محموله سلاح برای شبه نظامیان کرد سوریه ارسال کرده است.

 به گزارش ایرنا٬ دبکافایل وابسته به تشکیلات امنیتی-اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نوشت: منابع مطلع روز دوشنبه 14 نوامبر (24 آبان) به صورت انحصاری گزارش دادند که کاروان کامیون های حامل سلاح های آمریکایی برای شبه نظامیان کرد سوریه که ارتش آمریکا در بغداد با شتاب آماده کرده بود ، طی سه روز گذشته از مرز عبور کرده و وارد خاک سوریه شده است.

 

این محموله ها آشکارا توسط باراک اوباما در چرخشی فاحش از موضع پنج ساله اش مبنی بر جلوگیری از تجهیز کردها با سلاح های آمریکایی صورت گرفت که کمترین آن موشک های ضد هوایی و ضد تانک است.

 

محموله های بیشتری برای همین مقصد در نظر گرفته شده است. اما چه چیزی باعث این تغییر ناگهانی اوباما درباره مسلح کردن شبه نظامیان کرد سوریه شده است؟

1. مانع تراشی در مسیر توافق سوریه که دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا می کوشد با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه منعقد کند. اوباما سوریه را به عنوان نخستین میدان برای اخلال در سیاست های خارجی و امنیتی رئیس جمهوری آتی برگزیده است.

 

2. منابع مطلع دبکافایل در مسکو و آنکارا گزارش می دهند که توافقی که میان ترامپ، روسیه و ترکیه در حال شکل گیری است، با مشارکت ارتش ترکیه و حمایت هوایی روسیه حمله ای را برای بازپس گیری رقه از داعش اجرا خواهد کرد. روس ها و ایرانیان نیز در این میان بر نبرد خود برای شکست دادن شورشیان سوریه که هنوز شرق حلب را در دست دارند، خواهند افزود.

 

3. خط زمانی که آن ها برای فتح رقه در نظر گرفته اند، اواسط ژانویه 2017 است که تقریبا همزمان می شود با روی کار آمدن دونالد ترامپ. تیم راهبردی ترامپ معتقد است که طرح اوباما برای آزادسازی موصل به شکست خواهد انجامید زیرا ارتش عراق پس از چهار هفته نبرد هنوز در مقابل مقاومت داعش ناتوان است ونمی تواند در شهر پیشروی کند.

 

در نتیجه ترامپ امیدوار است که بتواند گوی پیروزی را در نبرد با داعش از طریق آزادسازی رقه پیش از ورود به دفتر ریاست جمهوری برباید. اوباما که از این مساله آگاه است، تصمیم گرفته است در مسیر او کارشکنی کند.

 

4. رئیس جمهوری منتخب آینده آمریکا افسران بازنشسته آمریکا را به استان های کردنشین سوریه و عراق اعزام کرده است تا دقیقا از همانجا به وی گزارش دهند.

 

5. شبه نظامیان کرد سوریه که با سلاح های آمریکایی مجهز شده اند، و شمارشان به 45 هزار نفر می رسد٬ می توانند در نقش ترکیه در رقه اخلال ایجاد کنند.

 

اردوغان اگر بفهمد که ارتش کرد مسلح به سلاح های آمریکایی در آن سوی مرزهایش مستقر هستند، ممکن است از این اقدام منصرف شود.

 

6. منابع نظامی ما احتمال حمله ترکیه و روسیه، که هواپیماهای جاسوسی شان کاروان تسلیحات ارسال شده برای کردها را ردگیری می کنند، را منتفی نمی دانند. ممکن است آن ها پیش از رسیدن محموله به مقصد٬ به این کاروان حمله کنند. تیم مشاوران راهبردی ترامپ بی تردید در حال مشورت در این زمینه با مسکو و آنکارا هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------