قلیچداراوغلو: نتایج رفراندوم پیروزی دموکراتیک برای حامیان کمپین "نه" بود



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,قلیچداراوغلو

رهبر حزب "مردم جمهوری‌خواه " ترکیه اعلام کرد، ۲۴ میلیون تن از شهروندان ترکیه که علیه اعمال اصلاحات قانون اساسی در رفراندوم اخیر رای دادند به یک پیروزی دموکراتیک رسیدند. حتی اگر آنها در این رفراندوم نتوانسته باشند اکثریت را کسب کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه، بزرگترین حزب مخالف دولت گفت: با وجود تمام فشارهای بوروکراتیک از سوی دولت و همه منابع مالی دولت و وضعیت فوق العاده طرفداران کمپین نه در حال دموکراسی به یک پیروزی دست یافتند. مهم نیست آنها چه می‌گویند.

 

وی ادامه داد: چرا این یک پیروزی است؟ من برای پاسخ به این سوال مثالی از تاریخ کشورمان می‌زنم. ما شرایط مشابهی در زمان رای گیری در اوایل دهه ۱۹۸۰ درباره قانون اساسی نوشته شده توسط نظامیان داشته‌ایم. قانون اساسی که تنها توسط نیمی از مردم ترکیه حمایت شود نمی‌تواند همه جامعه مورد خطاب قرار دهد.

 

وی هشدار داد: اگر این قانون اساسی اجرا شود ترکیه غیرقابل کنترل می‌شود. همگان باید این مساله را بدانند که این جامعه را نمی‌توان با این قانون اساسی اداره کرد.

 

وظیفه همه احزاب سیاسی این است که این قانون اساسی را به یک متن قابل اجماع در بیاوریم. نمی‌توان از این مساله فرار کرد.

 

وی در ادامه اظهاراتش گفت: اولین سخنرانی عمومی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور بازتاب نفرت و خشم او بود. وی نتوانست تمام ملت را مورد خطاب قرار دهد.

 

قلیچداراوغلو در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به سخنان اردوغان در میان طرفدارانش مبنی بر احیای مجازات اعدام گفت: حزب مردم جمهوری‌خواه هرگز از تلاش برای بازگرداندن مجازات اعدام حمایت نخواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------