سه درمان با لیزر که اغراق آمیز است



ااخبار,اخبار پزشکی,رضا فکر آزاد

رئیس انجمن پزشکی لیزر ایران، با اشاره به بعضی از سوءاستفاده‌ها در تبلیغ از کاربرد لیزر در پزشکی، گفت: قرار نیست همه بیماریها و عوارض جسمی با لیزر درمان شود.

به گزارش تسنیم، رضا فکر آزاد در آستانه برگزاری یازدهمین کنگره پزشکی لیزری ایران، اظهارداشت: قریب به 55 سال است که لیزر برای جامعه پزشکی شناخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

دبیر انجمن  جهانی لیزر تراپی پزشکی با اشاره به اهمیت کاربرد لیزر در پزشکی، افزود: نخستین دستگاههای لیزر که  در علوم پزشکی ساخته شد مربوط به سال 1962 است که در چشم پزشکی و جراحی کاربرد داشت.

 

فکر آزاد با عنوان این مطلب که لیزر در تمامی رشته‌های پزشکی وارد شده و در جایی که نیاز به جراحی و درمان وجود داشته، به کمک علم پزشکی آمده و هر سال با توجه به تکنولوژی‌های جدیدی که به بازار می‌آید، کاربردها و تکنیک‌های جدید استفاده از لیزر در پزشکی جایگزین روشهای قبلی می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی جامعه پزشکی از کاربرد تکنولوژی و فناوریهای  نوین در حوزه پزشکی، حفظ سلامت مردم و درمان بیماریها است، تصریح کرد: متاسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که برخی افراد از ذهنیت‌های اغراق آمیزی که در این عرصه  در بین مردم وجود دارد سوءاستفاده می‌کنند.

 

فکر آزاد ادامه داد: قرار نیست هر جا نامی از لیزر به‌کار برده می‌شود، همه مشکلات حل شود، زیرا لیزر یک تکنولوژی پیشرفته و بسیار دقیق و ارزشمند است که در جاهای مختلف با محدودیت‌ها و عوارض و محاسن خاص خود در فیلد پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

وی افزود: مثلاً در تبلیغات می‌بینیم که عنوان می‌شود ترک اعتیاد با لیزر، یا درمان قطعی آسیب‌های نخاعی با لیزر، همچنین تبلیغ کاشت ایمپلنت بدون خون ریزی و درد با لیزر و...، که باید گفت که این قبیل تبلیغات بر علیه دانش پزشکی لیزری  است.

 

فکر آزاد تاکید کرد: انجمن پزشکی لیزر ایران، به عنوان تنها متولی دانش لیزر در علوم پزشکی، تلاش می‌کند با دیدگاه واقع بینانه و آموزش‌های آکادمیک به همکاران  به‌دور از هرگونه تعصب و تبلیغات کاذب استفاده از این تکنولوژی را در میان  جامعه علمی کشور نشر داده و در این راه سعی دارد با ترویج علمی و عقلانی در سطح رسانه‌ها و افزایش سطح آگاهی مردم و تعدیل ذهنیت اغراق آمیز درمانهای پزشکی که همواره در همراهی پزشکی با فن آوریهای نوین چون نانو؛ سلولهای بنیادی و خصوصاً فن آوری  لیزر که موضوع اصلی تلاشهای این انجمن است از خطاهایی که در این حوزه  ممکن هست رخ بدهد جلوگیری کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------