اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

ماهی طول عمر را افزایش می‌دهد



اخبار,اخبار پزشکی,ماهی

متخصصان علوم پزشکی در مطالعه‌ای دریافتند که مصرف ماهی موجب افزایش طول عمر می‌شود.

به گزارش ایسنا، محققان در مطالعه‌ای که ۱۶ سال به طول انجامید و با بررسی اطلاعات ۵۰۰ هزار زن و مرد مشاهده کردند رژیم غذایی سرشار از ماهی می‌تواند موجب افزایش طول عمر شود.

 

مصرف ماهی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی مقوی و مطلوب توصیه می‌شود. ماهی که سرشار از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و روغن‌های سالم است گزینه غذایی مفیدی به حساب می‌آید.

 

روغن ماهی سرشار از امگا ۳ است و در سال‌های اخیر محققان و تولید کنندگان مکمل‌های دارویی توصیه ویژه‌ای به مصرف این روغن داشته‌اند.

 

به تازگی گروهی از متخصصان در پاسخ به این پرسش که "آیا مصرف ماهی بر خطر مرگ و میر تاثیر می‌گذارد؟" به بررسی اطلاعات ۲۴۰ هزار و ۷۲۹ مرد و ۱۸۰ هزار و ۵۸۰ زن برای مدت ۱۶ سال پرداختند. همچنین این افراد اطلاعاتی را در مورد عادات غذایی در اختیار محققان قرار دادند و وضعیت سلامت آنان تحت کنترل قرار گرفت.

 

در مدت زمان انجام این مطالعه ۵۴ هزار و ۲۳۰ مرد و ۳۰ هزار و ۸۸۲ زن فوت کردند. نتایج این مطالعات اخیرا در مجله "طب داخلی" منتشر شده است. در نهایت یافته اصلی بدست آمده در این بررسی حاکی از ارتباط مصرف بیشتر ماهی و امگا ۳ در کاهش خطر مرگ و میر بوده است.

 

به گزارش مدیکال نیوز تودی، همچنین بررسی‌های بیشتر نشان داد مردانی که بیشترین میزان مصرف ماهی را دارند ۹ درصد کمتر از مردانی که حداقل مصرف را دارند در معرض مرگ و میر زودرس هستند. علاوه بر این مصرف میزان بیشتری از ماهی در زنان با کاهش هشت درصدی خطر مرگ در آنان همراه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------