اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

چرا زنان بیشتر دچار میگرن می‌شوند؟



اخبار,اخبار پزشکی,میگرن

پزشکان توانستند به این پرسش پاسخ دهند که چرا زنان بیش از مردان دچار سردردهای میگرنی می‌شوند؟

به گزارش ایسنا، متخصصان علوم پزشکی پس از بازبینی روی نتایج چندین مطالعه دریافتند استروژن تاثیر مستقیمی بر میزان حساسیت به میگرن در مغز دارد. حدود ۱۸ درصد زنان به میگرن مبتلا هستند که این آمار در مردان حدود شش درصد است. علاوه بر این بدن زنان به خوبی به داروی موجود برای درمان میگرن واکنش نشان نمی‌دهد.

 

مطالعات پیشین نشان می‌دهد بیشتر زنان مبتلا به میگرن در زمان شروع دوره قاعدگی دچار این عارضه می‌شوند. این موضوع در چرخه قاعدگی و زمانیکه استروژن در پایین‌ترین سطح است مورد توجه است و به همین دلیل محققان به این نتیجه رسیده‌اند که چنین نوساناتی در هورمون مزبور در بروز میگرن نقش دارند.

 

با وجود آنکه نقش هورمون استروژن در بروز سردردهای میگرنی در زنان شناخته شده بود اما جزئیات مکانیزم این تاثیرگذاری همچنان ناشناخته بوده است.

 

به گزارش ساینس الرت، در بررسی جدید گروهی از متخصصان اسپانیایی مطالعاتی انجام داده و دریافتند که استروژن می‌تواند بر سلول‌های اطراف عصب سه قلو و عروق خونی مرتبط در سر تاثیر گذاشته و آنها را به محرک‌های میگرن حساس کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------