مسدود کردن ویتامین B2 ممکن است سرطان را متوقف کند



اخبار,اخبار پزشکی,سلول

یک گروه از محققان بریتانیایی مسئول شدند تا یک درمان غیر سمی که میتوکندری سلول‌های سرطانی را هدف قرار می‌دهد، پیدا کنند. میتوکندری، اندامکی در سلول است که انرژی شیمیایی را از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌کند. وظیفه این اندامک، انجام تنفس سلولی است. ترکیب اخیری که توسط دانشمندان کشف‌شده است، می‌تواند جلوی تکثیر سلول‌های شبه سرطانی را از طریق تداخل با فرآیند تولید انرژی خود در میتوکندری متوقف کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، تحقیقات جدید منتشرشده در مجله ای‌جینگ، یک ترکیب پیداکرده است که سلول‌های سرطانی را از طریق گرسنگی ویتامین B2، متوقف می‌کند. این یافته‌ها می‌توانند موجب تغییر شیمی‌درمانی سنتی شوند.

 

به گزارش گروه بین الملل اعتمادآنلاین به نقل از مدیکال نیوز، یک گروه از محققان بریتانیایی مسئول شدند تا یک درمان غیر سمی که میتوکندری سلول‌های سرطانی را هدف قرار می‌دهد، پیدا کنند. میتوکندری، اندامکی در سلول است که انرژی شیمیایی را از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌کند. وظیفه این اندامک، انجام تنفس سلولی است. 

 

ترکیب اخیری که توسط دانشمندان کشف‌شده است، می‌تواند جلوی تکثیر سلول‌های شبه سرطانی را از طریق تداخل با فرآیند تولید انرژی خود در میتوکندری متوقف کند.

 

پروفسور لیسانتی و همکارانش از آزمایش دارویی برای تشخیص ترکیبات، استفاده کردند که به نام دیفنیل‌اندونیم کلرید (DPI) نام‌گذاری شده است. همان‌طور که محققان توضیح می‌دهند، تست‌های مختلف سلولی و سایر آزمایش‌های کشت سلولی نشان داد که DPI بیش از 90 درصد از انرژی تولیدشده در میتوکندری سلول‌ها را کاهش می‌دهد.

 

DPI با مسدود کردن ویتامین B2 به دست می‌آید. B2 به‌عنوان ریبوفلاوین نیز شناخته می‌شود که باعث تخلیه انرژی سلول‌ها می‌شود. سلول‌های بنیادی سرطانی هستند که تومور را تولید می‌کنند.

 

در حقیقت، متخصصان به دنبال یافتن روش‌های جایگزین و غیر سمی هستند و امیدواریم که آخرین یافته‌های آنان، آغاز یک دوره جدید شیمی‌درمانی باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------